Мінекономіки ініціювало публічне обговорення НВВ2: головні тези зустрічі

Мінекономіки ініціювало публічне обговорення НВВ2: головні тези зустрічі

Зоряна Бердник

Під час зустрічі акцентували на трансформації промисловості

У вівторок, 27 квітня, у Міністерстві економіки відбулося експертне обговорення другого Національно-визначеного внеску України в Паризьку угоду.

Заступник міністра розвитку, економіки, торгівлі та сільського господарства України – торговельний представник України Тарас Качка зазначив, що зустріч було присвячено пошуку балансу між досягненням кліматичних цілей, галузевими особливостями та економічними наслідками потенційного впровадження проєкту НВВ2. Про це повідомили в пресслужбі Мінекономіки.

Як зазначається, проєктом за розроблення Міндовкілля передбачено скорочення до 2030 року викидів парникових газів на 65% до рівня 1990 року.

"Зміна клімату вимагає повномасштабної перебудови національної економіки, адже Україна бере на себе амбітне зобов'язання знизити викиди парникових газів для досягнення кліматичної нейтральності. Головне – визначити, коштом чого ми будемо досягати поставлених цілей. Важливим завданням для центральної влади є розроблення ефективного стимулювального інструментарію, що дасть змогу секторам економіки екологічно модернізуватися, забезпечивши водночас розвиток і зростання", – прокоментував заступник міністра Тарас Качка.

Присутні обговорили важливі аспекти запропонованих трансформацій у різних секторах економіки. У результаті постановили на необхідності проведення додаткових розрахунків із метою економічного обґрунтування запропонованих кліматичних зобов’язань, розширення джерел фінансування НВВ2 для забезпечення для реалізації проєкту.

Зокрема, акцентували на трансформації в металургії, аграрній галузі, будівництві, транспортній галузі, що відіграють важливу роль в українській економіці. Для аграрного сектору проєкт НВВ2 передбачає збільшення використання технологій мінімального або нульового обробітку ґрунту, перехід на добрива з повільним вивільненням поживних речовин, збільшення частки земель органічного виробництва до 3 % у 2030 році, збільшення виробництва та використання біогазу.

"Наша амбітність полягає в тому, щоб правильно визначити, що може зробити держава, як підштовхнути, прямо допомогти, зокрема й у питанні залучення зовнішніх інвестицій для розвитку та трансформації української економіки. Для нас важливо почути думку бізнесу, який є найбільш динамічним у зростанні економіки, та врахувати у формуванні нашої кліматичної політики", – наголосив Качка.

Нагадаємо, що 1 квітня 2021 року на громадське обговорення представили план НВВ2. Протягом місяця щодо нього можна надіслати пропозиції.

ЕкоПолітика проаналізувала документ та основні цілі виконання кліматичного плану за секторами.

Пізніше стало відомо, що до прем'єр-міністра Дениса Шмигаля вже звернулися представники бізнесу з проханням відхилити проєкт.

Позафракційний народний депутат Муса Магомедов заявив, що в Україні з 1990 року зниження викидів СО2 відбувалося через падіння промисловості, тоді як в ЄС інвестували мільярди в екологізацію виробництва.

Читайте також
Україна сама залучатиме кошти на "зелену" трансформацію, — Стефанішина
Україна сама залучатиме кошти на "зелену" трансформацію, — Стефанішина

До саміту в Глазго Україна очікувала, що отримає в межах СОР26 певні преференції

Нардепка Василенко розповіла, чого українська делегація домагається на саміті в Глазго
Нардепка Василенко розповіла, чого українська делегація домагається на саміті в Глазго

Важливо відбити чергову спробу Росії привласнити український Крим на кліматичних документах

Україна і СОР26: які очікування від Кліматичного саміту у Глазго
Україна і СОР26: які очікування від Кліматичного саміту у Глазго

Україна на СОР26 презентувала амбіційний план НВВ2 в світі, зобов’язавшись скоротити на 65% викиди парникових газів до 2030 року 

Прийнятий Україною НВВ2 був компромісним, — Криволап
Прийнятий Україною НВВ2 був компромісним, — Криволап

У самому проєкті НВВ2 перераховано безліч умов, необхідних для того, щоб він був реалізований