На Київщині під будівництво Великої кільцевої дороги хочуть відчужити землі громад shutterstock

На Київщині під будівництво Великої кільцевої дороги хочуть відчужити землі громад

Олена Яценьо

За словами активістки, територіальні громади повністю усунули від участі в процесах

"Укравтодор" без дозволу громади й ОМС, без містобудівної документації та просторового плану територій розпочав перший етап оцінки впливу на довкілля від будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги в Київській області.

Про це на своїй сторінці у фейсбуці розповіла екоактивістка Kyiv Green City та головна редакторка журналу "Мандри" Леся Москаленко.

"Я хочу привернути увагу до брутального і ґвалтовного порушення прав територіальних громад Київщини, яке відбувається просто зараз. І робить це не бізнес, утискає громади влада!" — написала вона в соцмережі.

За її словами, ідеться про Велику кільцеву дорогу й повне усунення територіальних громад від участі в процесах.

Москаленко зазначила, що це відбувається в Козинській ОТГ.

"Узято задавнений напрямок ще із 2005-2007 років, який у районі сіл Безрадичі та Дмитровичі проходить по цінних торфовищах і просто по людських оселях, який матиме максимально згубні наслідки для довкілля. Запланована руйнація гори, яка відгороджує й захищає села від полігону побутових відходів у Підгірцях", — наголосила активістка.

Як зауважила Москаленко, уже протягом чотирьох місяців громади намагаються достукатися до "Укравтодору", але стикаються з ігноруванням.

"Громади хочуть зберегти свої цінні торфовища, природу, тварин і птахів, щоб у майбутньому, можливо, взяти участь у якомусь інвестиційному проєкті з відновлення боліт. А для дороги запропонувати кращі і простіші ділянки в нашій же ОТГ, які до того ж пройдуть за межами сіл", — пояснила активістка.

Вона вважає, що будівництво нової естакади на 30-метрових сваях через села хитрощами назвали реконструкцією, бо будувати автобани класу 1-А через населені пункти законом заборонено.

За словами Москаленко, громади звертаються до судів, розсилають листи по всіх можливих інстанціях, але ніхто на це не зважає.

Тим часом місцеві жителі дізнаються про будівництво на їхніх ділянках із соцмереж, бо землі під відчуження в "Укравтодорі" дивляться в кадастрових картах, без виїзду на місце.

"Подібні ситуації із порушенням прав громад зараз по всій Київській області, — зауважила активістка. — Тож влада шукає спосіб, як одним махом знехтувати правами громад. Нависла нова загроза — уряд хоче примусово і в дуже скорочені терміни відчужувати землі під будівництво доріг. Відповідний законопроєкт уже зареєстровано. Це не реформи, а повернення до тоталітарного режиму!"

Як писала ЕкоПолітика раніше, екоактивістка Леся Москаленко заявила, що в Києві влада реагує на позицію громадськості, а от у регіонах — ситуація набагато гірша.

Нагадаємо, що під час будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва знищать майже 40 га лісу та боліт.

У Державному агентстві автомобільних доріг України ("Укравтодорі") заявили, що будівництво Київської обхідної дороги (КОД), яке заплановано в межах програми президента "Велике будівництво", не вплине на загальний баланс зелених насаджень в області.

Читайте також
"Велике будівництво" Зеленського розкритикували: на Київщині хочуть побудувати автобан на місці лісу
"Велике будівництво" Зеленського розкритикували: на Київщині хочуть побудувати автобан на місці лісу

У Києві влада реагує на позицію громадськості, а от у регіонах — ситуація набагато гірша

“Пластикова дорога”: яка країна побудує 1690 км траси із відходів
“Пластикова дорога”: яка країна побудує 1690 км траси із відходів

Для будівництва будуть використані матеріали, які не можна утилізувати за допомогою вторинної переробки

Україні показали міжнародний досвід будівництва доріг із пластику
Україні показали міжнародний досвід будівництва доріг із пластику

В Індії, Великобританії та Нідерландах успішно будують дороги з пластику