Зелене авіаційне паливо може заощадити 5 мільйонів тонн CO2 у 2030 році shutterstock

Зелене авіаційне паливо може заощадити 5 мільйонів тонн CO2 у 2030 році

Олена Яценьо

Електронний гас, що утворюється через поєднання зеленого водню (H2) і вуглекислого газу (CO₂), може істотно зменшити вплив авіації на клімат

Європейські виробники палива можуть виробляти 1,83 мільйона тонн електронного гасу у 2030 році й заощадити майже 5 мільйонів тонн CO2.

Про це йдеться в дослідженні Transport & Environment, опублікованому 9 червня.

У новому прогнозі T&E проаналізовано заплановані виробничі потужності 18 європейських виробників електронного гасу.

Як уважають у T&E, до 2025 року понад 0,16 мільйона тонн електронного гасу стане доступно для авіакомпаній щороку. До 2030 року цей показник перевищить 1,83 мільйона тонн. Це становить 3,65% попиту на паливо у Європі і дасть змогу заощадити еквівалент до 5 мільйонів тонн CO2 (2) – або викиди, еквівалентні 30 000 трансатлантичним рейсам.

Фото: Transport & Environment

Зазначається, що екологічно чисте авіаційне паливо на основі CO2 (електронний гас, SAF), що утворюється шляхом поєднання зеленого водню (H2) і вуглекислого газу (CO2), має потенціал для істотного зменшення впливу авіації на клімат.

Новий аналіз T&E показує, що європейський ринок електронного гасу готовий до більш високих ставок і швидшого масштабування цього палива, але політики не надають достатніх стимулів для подальшого розвитку виробництва. Для швидкої та ефективної декарбонізації авіації потрібно забезпечити доступ до електронного гасу для авіакомпаній, щоб він міг змішуватися з наявним паливом для реактивних двигунів літаків.

"Зелений електронний гас – це чисте реактивне паливо майбутнього, і воно має бути найкращим варіантом як для авіакомпаній, так і для політиків. Можливості для Європи є безпрецедентними з погляду зменшення впливу на клімат, створення робочих місць та забезпечення стратегічної автономії. Тепер настав час національним та європейським законодавцям сприяти поширенню та наказувати використання електронного гасу в авіації", – сказав
представник із питань авіаційної політики в T&E Маттео Міроло.

Фото: Transport & Environment

Дві умови потрібні для того, щоб електронний гас мав майже нульові викиди парникових газів і масово вироблявся. По-перше, водень необхідно виробляти з використанням додаткової відновлюваної електроенергії (так званого зеленого водню). По-друге, вуглекислий газ потрібно вловлювати з атмосфери, процес, інакше відомий як пряме захоплення повітря (DAC). Новий аналіз T&E показує, що 7 із 22 виробників планують внести DAC як джерело CO2.

Нагадаємо, що компанія Gloyer-Taylor Laboratories (GTL) з Теннессі, США, розробила надлегкі кріогенні резервуари для водню, що дозволить авіалайнерам летіти в чотири рази далі.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що уряд Швеції має намір підняти аеропортові збори для авіакомпаній, які використовують літаки з високим рівнем викидів у довкілля.

Читайте також
Індійська JSW Steel планує скоротити викиди CO2 на 42% до 2030 року
Індійська JSW Steel планує скоротити викиди CO2 на 42% до 2030 року

Відомо, що продукція компанії отримала екологічну декларацію про продукт

Лідери "Великої сімки" створять Кліматичний клуб
Лідери "Великої сімки" створять Кліматичний клуб

Його учасники будуть працювати над швидкою декарбонізацією енергетичного сектору

Voestalpine поставила клієнтам першу партію декарбонізованої сталі преміум-класу
Voestalpine поставила клієнтам першу партію декарбонізованої сталі преміум-класу

Її використовують у виробництві вітряних турбін та автомобільній промисловості

Експерти показали, як декарбонізувати "найбрудніші" сектори промисловості. Інфографіка
Експерти показали, як декарбонізувати "найбрудніші" сектори промисловості. Інфографіка

До них можна застосувати технологію уловлювання, використання та зберігання вуглецю (CCUS)