Україні показали міжнародний досвід будівництва доріг із пластику

Україні показали міжнародний досвід будівництва доріг із пластику

В Індії, Великобританії та Нідерландах успішно будують дороги з пластику

У Центрі управління відходами розповіли про досвід зарубіжних країн у будівництві доріг із переробленого пластику.

Уперше дороги з використанням пластику почали будувати в Індії, розповіли на Facebook-сторінці Центру управління відходами.

"Одноразовий посуд, пластикові пляшки, упакування продуктів, ковпачки з-під пляшок, соломинки, пластикові меблі та різні частини автомобілів – усе це може стати сировиною для будівництва доріг", – йдеться в публікації.

Зокрема, ще 2002 року індійський професор хімії Раджагопалан Васудеван запатентував технологію перетворення подрібненого пластикового сміття на дорожнє покриття, яке частково заміняє бітум – основний компонент асфальту.

Основною сировиною є пластикові пляшки, проте серед пластикових відходів можуть можна використовувати все: від цукеркових обгорток до пакетів. Зазначається, що суміш скорочує кількість необхідного бітуму на 8-10%.

За цією технологією в Індії вже збудували приблизно 100 тис. км доріг, на кожен км яких пішла 1 тонна пластикових відходів. Такі дороги є не тільки більш екологічними, але й міцнішими – порівняно зі звичайним покриттям вони служать в 3-5 разів довше, стверджують фахівці.

Приклад Індії надихнув британського інженера Тобі Маккартні, який заснував проєкт MacRebur із будівництва пластикових доріг. Тож тепер дороги з пластику будуть також у Великобританії.

Маккартні розробив технологію, що дає змогу замінити більшу частину сирої нафти, основи бітуму в асфальті, на крихітні гранули пластика, створені з перероблених пляшок. Результатом такої інновації стало покриття, яке на 60% дешевше і вдесятеро міцніше, ніж традиційні асфальтові дороги.

У Нідерландах у цьому питанні пішли ще далі. У 2018 році компанія KWS спільно з Wavin і Total oil and gas group створили дві тестові велодоріжки PlasticRoad, які на 100% були виготовлені з переробленого пластику. За 18 місяців тестового режиму вони добре себе зарекомендували, тож тепер їх готові будувати в промислових масштабах, адже вони справді мають багато переваг:

  • дорога складається з модульних панелей, порожніх усередині, що дає можливість розміщувати там кабелі та труби;
  • всередині може збиратися дощова вода, тож розв'язується проблема затоплення під час злив;
  • на встановлення такої дороги йде на 70% менше часу;
  • добре експлуатуються за температури від -40 до +80 градусів та мають очікуваний строк служби 30 років.

Напередодні ЕкоПолітика розповідала про те, що на Харківщині паперова фабрика першою в Україні почала виготовляти екоскотч.

Читайте також
На Київщині під будівництво Великої кільцевої дороги хочуть відчужити землі громад
На Київщині під будівництво Великої кільцевої дороги хочуть відчужити землі громад

За словами активістки, територіальні громади повністю усунули від участі в процесах

"Велике будівництво" Зеленського розкритикували: на Київщині хочуть побудувати автобан на місці лісу
"Велике будівництво" Зеленського розкритикували: на Київщині хочуть побудувати автобан на місці лісу

У Києві влада реагує на позицію громадськості, а от у регіонах — ситуація набагато гірша

“Пластикова дорога”: яка країна побудує 1690 км траси із відходів
“Пластикова дорога”: яка країна побудує 1690 км траси із відходів

Для будівництва будуть використані матеріали, які не можна утилізувати за допомогою вторинної переробки

В CMI спрогнозували зростання глобального ринку упаковки без відходів до 2028 року
В CMI спрогнозували зростання глобального ринку упаковки без відходів до 2028 року

У 2020 році майже 42% всіх викидів парникових газів спричинені виробництвом і використанням товарів, включаючи харчові продукти, а також упаковку