На Прикарпатті побудували першу в Україні експериментальну дорогу із золи. Фото shutterstock

На Прикарпатті побудували першу в Україні експериментальну дорогу із золи. Фото

Олена Яценьо

Ділянка перебуває в хорошому стані

Торік в Івано-Франківській області побудували під'їзну автомобільну дорогу до прохідної І блоку Бурштинської ТЕС з використанням відходів виробництва, а саме - золи.

Днями фахівці ДП "ДерждорНДІ" оцінили технічний стан експериментальної ділянки автомобільної дороги. Світлини того, який вигляд вона має нині, опублікували на фейсбук-сторінці підприємства.

Зазначається, що експеримент полягав у додаванні до окремих шарів конструкції дорожнього одягу (КДО) золи.

Наприклад, на 1-й ділянці (200 м) КДО передбачала чотири шари: 26 см ЩПС С5, яка містить 30 % вологої золи з гідровідвалу; 12 см ЩПС, укріпленої цементом, яка містить 25 % вологої золи з гідровідвалу, та два шари завтовшки 12 см, суміш бітумо-мінеральна з повною заміною мінерального порошку на суху золу винесення.

Фото: ДП "ДерждорНДІ"

На 2-й ділянці (700 м) конструкція дорожнього одягу передбачала влаштування двох шарів, загальною товщиною 12 см, суміш бітумо-мінеральну з повною заміною мінерального порошку на суху золу винесення.

Науково-технічний супровід здійснював Державний дорожнiй науково-дослiдний iнститут iменi М.П. Шульгiна.

В інституті зробили висновок, що півроку експлуатації, зокрема зимовий період, показали, що ділянка перебуває в хорошому стані.

Фото: ДП "ДерждорНДІ"

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, компанія "ДТЕК Енерго" побудувала 900 м дороги в районі Бурштинської ТЕС з використанням золошлаків – продукту згоряння вугілля.

Нагадаємо, що бізнес-спільнота закликала державу стимулювати використання відходів теплових електростанцій (ТЕС) і теплоелектроцентралей (ТЕЦ) в автодорожньому будівництві.

Додамо також, що група "Метінвест" надала допомогу в будівництві й ремонті доріг селу Красна Поляна в Донецькій області й дачному кооперативу "Вогник", який розташований у Дніпрі. А саме маріупольські комбінати відвантажили на безплатній основі 8000 тонн металургійного шлаку для відновлення та благоустрою доріг.

Читайте також
На Київщині під будівництво Великої кільцевої дороги хочуть відчужити землі громад
На Київщині під будівництво Великої кільцевої дороги хочуть відчужити землі громад

За словами активістки, територіальні громади повністю усунули від участі в процесах

"Велике будівництво" Зеленського розкритикували: на Київщині хочуть побудувати автобан на місці лісу
"Велике будівництво" Зеленського розкритикували: на Київщині хочуть побудувати автобан на місці лісу

У Києві влада реагує на позицію громадськості, а от у регіонах — ситуація набагато гірша

“Пластикова дорога”: яка країна побудує 1690 км траси із відходів
“Пластикова дорога”: яка країна побудує 1690 км траси із відходів

Для будівництва будуть використані матеріали, які не можна утилізувати за допомогою вторинної переробки

Україні показали міжнародний досвід будівництва доріг із пластику
Україні показали міжнародний досвід будівництва доріг із пластику

В Індії, Великобританії та Нідерландах успішно будують дороги з пластику