У Центрі управління відходами розповіли про досвід зарубіжних країн у будівництві доріг із переробленого пластику.
Уперше дороги з використанням пластику почали будувати в Індії, розповіли на Facebook-сторінці Центру управління відходами.
"Одноразовий посуд, пластикові пляшки, упакування продуктів, ковпачки з-під пляшок, соломинки, пластикові меблі та різні частини автомобілів – усе це може стати сировиною для будівництва доріг", – йдеться в публікації.
Зокрема, ще 2002 року індійський професор хімії Раджагопалан Васудеван запатентував технологію перетворення подрібненого пластикового сміття на дорожнє покриття, яке частково заміняє бітум – основний компонент асфальту.
Основною сировиною є пластикові пляшки, проте серед пластикових відходів можуть можна використовувати все: від цукеркових обгорток до пакетів. Зазначається, що суміш скорочує кількість необхідного бітуму на 8-10%.
За цією технологією в Індії вже збудували приблизно 100 тис. км доріг, на кожен км яких пішла 1 тонна пластикових відходів. Такі дороги є не тільки більш екологічними, але й міцнішими – порівняно зі звичайним покриттям вони служать в 3-5 разів довше, стверджують фахівці.
Приклад Індії надихнув британського інженера Тобі Маккартні, який заснував проєкт MacRebur із будівництва пластикових доріг. Тож тепер дороги з пластику будуть також у Великобританії.
Маккартні розробив технологію, що дає змогу замінити більшу частину сирої нафти, основи бітуму в асфальті, на крихітні гранули пластика, створені з перероблених пляшок. Результатом такої інновації стало покриття, яке на 60% дешевше і вдесятеро міцніше, ніж традиційні асфальтові дороги.
У Нідерландах у цьому питанні пішли ще далі. У 2018 році компанія KWS спільно з Wavin і Total oil and gas group створили дві тестові велодоріжки PlasticRoad, які на 100% були виготовлені з переробленого пластику. За 18 місяців тестового режиму вони добре себе зарекомендували, тож тепер їх готові будувати в промислових масштабах, адже вони справді мають багато переваг:
- дорога складається з модульних панелей, порожніх усередині, що дає можливість розміщувати там кабелі та труби;
- всередині може збиратися дощова вода, тож розв'язується проблема затоплення під час злив;
- на встановлення такої дороги йде на 70% менше часу;
- добре експлуатуються за температури від -40 до +80 градусів та мають очікуваний строк служби 30 років.
Напередодні ЕкоПолітика розповідала про те, що на Харківщині паперова фабрика першою в Україні почала виготовляти екоскотч.