Останнім часом про прогресивний український стартап RE-leaf, який створює екологічний папір з опалого листя, майже нічого не чути в інформаційному полі.
Чому проєкт зник із поля зору й, відповідно, почав втрачати своє обличчя та впізнаваність, — розповів на своїй фейсбук-сторінці засновник екостартапу Валентин Фречка.
За його словами, до цієї ситуації призвели щонайменше чотири чинники, з якими нерідко доводиться стикатися стартаперам.
Перша причина, уважає він, — синдром самозванця.
"Цим я страждаю ще зі шкільних часів, хоч і більшість так не вважала, і мені навіть приписували "зіркову хворобу" (це, до речі, ще більше шкодило). Усі результати, яких я коли-небудь досягав, викликали в мене не радість, а істинний страх і тривогу, що мені це не належить, я цього не гідний і я надто мало для цього зробив", — зізнався винахідник.
По-друге, багато залежить від команди, сказав він.
"Так буває, що у вас наче й одні погляди, ви підтримуєте одне одного, але хтось щирий і відкритий, а хтось - максимально неприязний і маніпулятивний. У такій команді складно рости особистісно, і ще складніше рости бізнесу, бо бізнес - це якісне виконання завдань усієї команди, і я не кажу тільки про роботу", — зазначив Фречка.
Не менший вплив на загальмовування проєкту є, за його словами, страх критики, помилок і наслідків. Утім, зараз розробник додав, що правильніше бути чесним із собою, менше звертаючи увагу на те, що кажуть інші.
Нарешті, чимало на шляху становлення й розвитку стартапу заважає відчуття невпевненості в роді своєї діяльності, яке сіють критики й насмішники, додав стартапер.
"Завдяки окремим людям тільки зараз я розумію, що картина інакша, і це не галузь або я не такі, а просто сприйняття інших і демотивованість", — сказав Фречка.
Він додав, що сьогодні в нього, його нової команди й оновленого проєкту настав період смакування роботи, злетів і падінь.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, українська стартап-компанія RE-leaf почала продавати свою паперову продукцію, яку вона виготовляє з опалого листя.