На Донеччині почали використовувати шлаки в ремонті доріг: чому це важливий тренд циркулярної економіки GMK

На Донеччині почали використовувати шлаки в ремонті доріг: чому це важливий тренд циркулярної економіки

Маргарита Шевченко

Важливим природоохоронним напрямом у роботі компаній є використання відходів як замінників природних матеріалів

У Донецькій області, а саме в Покровську, розпочалися роботи з відсипання ґрунтових доріг доменним шлаком. Зокрема, заміна природних матеріалів на промислові відходи допоможе зменшити викиди CO2.

Як повідомляє телекомпанія "Орбіта", одночасно з Покровськом такі ж роботи стартували на дорогах у Мирнограді та Добропіллі.

Це стало результатом співпраці Асоціації вугільних міст Донбасу та великої металургійної компанії "Донецьксталь". Наприкінці лютого лідер Асоціації Андрій Аксьонов домовився з представниками великого бізнесу про постачання понад 300 вагонів доменного шлаку. Минулого тижня перші партії надійшли до міст, і шлак уже використовується за призначенням.

Чому використання металургійних шлаків важливе для циркулярної економіки

Важливим природоохоронним напрямом у роботі компаній є використання відходів як замінників природних матеріалів. Зазвичай гранульований доменний шлак (відходи металургії) є складовим компонентом у виробництві цементу. Іноді можна здійснювати часткове (до 20%) заміщення вапняку на гранульований доменний шлак. Крім економії природних ресурсів, це дає змогу зменшити викиди СО2, які виникають під час декарбонізації природного матеріалу.

Ефективність перероблення відходів металургійного виробництва багато в чому залежить від державної політики.

За даними аналітика GMK Center Андрія Глущенка, в Україні немає державної політики з утилізації промислових відходів і в кращому разі в країні переробляють половину металургійних шлаків.

Такі висновки він робить у своєму дослідженні "Міжнародний досвід використання металургійних шлаків".

"Багато країн досягло успіхів у переробленні шлаків. У деяких випадках рівень використання перевищує 100%. Тобто переробляються не тільки новостворені шлаки, а й з відвалів", – пояснив експерт.

Як повідомляла ЕкоПолітика, дороги з використанням шлаків на 10% більш економічні за звичайні.

Читайте також
Екологічні збитки внаслідок обстрілів Кураховської ТЕС становлять майже 1 млрд грн
Екологічні збитки внаслідок обстрілів Кураховської ТЕС становлять майже 1 млрд грн

Інформацію вже передано до Оперативного штабу для формування єдиного реєстру збитків

Окупанти вивозять сміття з росії на звалища Донеччини
Окупанти вивозять сміття з росії на звалища Донеччини

Росіяни планують створити 2 нових звалища для сміття з Ростовської області

В лісах Донеччини нарахували незаконних вирубок на 3 мільйони гривень
В лісах Донеччини нарахували незаконних вирубок на 3 мільйони гривень

Екоінспектори закликали кожного українця не знищувати ліси

Названі колосальні збитки від російських обстрілів 4 підприємств на Донеччині
Названі колосальні збитки від російських обстрілів 4 підприємств на Донеччині

Збитки розраховані лише за засмічення земель на обстежених обʼєктах