Чому депутати не підтримали законопроєкти міністра Абрамовського – аналітика Парламент.UA

Чому депутати не підтримали законопроєкти міністра Абрамовського – аналітика

Деякі з ініціатив очікували порядку денного понад два роки

Причиною провалу голосувань за низку законопроєктів, підготованих за участі Міндовкілля, можуть бути недосконалі тексти та непрофесійність.

До такого висновку дійшли журналісти GreenPost в матеріалі про позачергове засідання ВРУ, на якому розглядали законодавчі ініціативи щодо проблем довкілля.

Як відомо, згадане засідання Верховної Ради відбулось 14 липня. Частину пропозицій, що стосуються захисту навколишнього середовища, підтримали, однак найважливіші документи, підготовлені профільним міністерством, вже не вперше не отримали належних голосів.

Як зазначається, законопроєкт №3091 "Про Державний екологічний контроль" народні обранці підтримали. Робота над реформою державного екологічного контролю розпочалася п’ять років тому і нарешті у першому читання була проголосована.

"Це справді перший крок до перемоги, адже чимало зусиль різними урядами було покладено заради цієї реформи та нового органу. Цей законопроєкт розроблявся заради ліквідації корупційної складової в Державній екологічній інспекції методом ліквідації старого та створення принципово нового органу, працівники якого будуть призначатися на конкурсній основі та матимуть високі заробітні плати. Законопроєкт створює інформаційно-телекомунікаційну систему заходів державного екологічного контролю, що забезпечить прозорість процесу перевірок, до якої будуть вноситись плани перевірок, плани заходів і звіти", – наголосили у повідомленні.

Водночас голосування за №4167 "Про зменшення промислового забруднення" провалили вже втретє. Історія цього скандального законопроєкту вже не нова та досить складна.

Так, в РНБО, проаналізувавши законопроєкт, відправили до Комітету ВРУ висновок: проєкт закону не враховує українські реалії та містить ряд критично-негативних норм, які несуть потенційні загрози для національної безпеки України.

"Це, зокрема, короткий період для переходу підприємств до нових екологічних норм (чотири роки), тим часом як у ЄС аналогічний перехід відбувся протягом декількох десятків років (у Польщі — 20 років, Словаччині — 17 років)", – наголошують у статті.

Разом з тим зазначається, що у тексті законопроєкту з’явилось негативне положення, зокрема, щодо наділення Міндовкілля дискримінаційними повноваженнями в частині розрахунку економічної доцільності введення найкращих доступних технологій і методів (далі — НДТМ) для прийняття рішення щодо надання відступу.

Також у висновку Експертної ради є дев’ять зауважень до чинної редакції законопроєкту. Як повідомляться, у документі досить часто відтворюється текст положень Директиви ЄС без їх адаптації до національного законодавства, що ускладнює розуміння положень проєкту (наприклад, поняття "найкращі доступні технології та методи управління").

"Цей законопроєкт розроблявся спільно з міністерством і його існування саме в такій редакції — також позиція чинного міністра", – наголошують у GreenPost.

Голосування за законопроєкт №4461 "Про Смарагдову мережу" теж було провалено, а документ направлено на доопрацювання.

"Основний аргумент: спочатку потрібно все забудувати, а потім захищати. Але це — не так: він не забороняє будувати на території Смарагдової мережі", – наголошують у статті.

Як зазначається, комплексний зоозахисний законопроєкт №2351 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо імплементації положень деяких міжнародних угод та директив ЄС у сфері охорони тваринного та рослинного світу)" депутати підтримали.

"Абсолютна перемога: 285 — "за"!", – підкреслили у публікації.

Разом з тим згадали низку інших документів, ухвалених Верховною Радою:

  • № 5339 — Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму регулювання викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
  • № 5129 — Проєкт Постанови про імплементацію Національного плану скорочення викидів від великих спалювальних установок.
  • № 5200 — Проєкт Закону про внесення змін до деяких законів України щодо приведення у відповідність із Бюджетним кодексом України плати за спеціальне використання об’єктів тваринного світу та природних рослинних ресурсів.
  • № 5339 — Проєкт Закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму регулювання викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря — прийнято в першому читанні.
  • № 4259 — Проєкт Закону про внесення змін до статті 16 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" щодо регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами.
  • № 5650 — Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо збереження лісів.

"Але, на жаль, найважливіші два, які булі підготовлені профільним міністерством, не отримали належних голосів вже не вперше. Що це? Саботування роботи міністерства чи особисте ставлення до міністра Абрамовського (від депутатів чи, може, бізнесу)?", – зазначили у публікації.

"Чи може недоліки текстів вищезазначених законопроєктів команди міністерства або ж непрофесійність спеціалістів, які не врахували жодних зауважень бізнесу та міжнародних партнерів, подавши законопроєкт у старій редакції, розраховуючи незрозуміло на що. Зазвичай на позачергових пленарних засіданнях є абсолютне лобі та приймають усе, що виносять, але не цього разу", – резюмувало видання.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що "Слуги народу" на позачерговому засіданні розглянуть низку важливих екологічних законопроєктів.

 

Читайте також
У Раду подали законопроєкт про права громадян на безпечне довкілля
У Раду подали законопроєкт про права громадян на безпечне довкілля

Бондаренко наголосив, що документ варто проголосувати чимшвидше

В Україні хочуть запровадити екологічне страхування: бізнес озвучив зауваження
В Україні хочуть запровадити екологічне страхування: бізнес озвучив зауваження

У більшості країн ЄС екологічне страхування є добровільним, обов’язковим є лише страхування аварій на потенційно-небезпечних об’єктах