Найбільші бренди одягу, серед яких Adidas, Prada, Zara, звинуватили в причетності до вирубування лісів Амазонки, попри їхню участь у програмах із мінімального шкідливого впливу на довкілля.
Про це з посиланням на нове дослідження вчених пише видання The Guardian.
Зазначається, що аналітики компанії Stand.earth вивчили приблизно 500 тис. рядків митних даних головних представників індустрії моди та з'ясували, що Coach, LVMH (випускає продукцію Dior, Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain), Prada, H&M, Zara, Adidas, Nike, New Balance, Teva, UGG та Fendi постачають шкіру для виробів із бразильського заводу JBS — підприємства, яке займається вирубуванням лісів в Амазонії.
Загалом понад 50 відомих компаній пов'язані з найбільшим бразильським експортером шкіри JBS.
Водночас чимало з перелічених виробників одягу раніше заявили про припинення співпраці з подібними підприємствами та представили політику щодо мінімізації шкоди для планети.
Із 84 компаній, проаналізованих у звіті, 23 мали чітку політику щодо вирубування лісів. Дослідники вважають, що ці 23 компанії "найімовірніше" порушують свою політику, ґрунтуючись на власних цілях. Зокрема, було встановлено, що модний дім LVMH дуже ймовірно пов'язаний зі знищенням лісів у бразильській частині Амазонії.
Попри минулі заяви JBS про зобов'язання досягти нульового рівня вирубок до 2035 року та підтримку екологічних ініціатив світовими брендами, експерти очікують зростання темпів вирубування лісів у Бразилії.
За словами експертів, вирубування дерев не тільки не припинилося, але й стало ще масштабнішим. Багато в чому воно пов'язане з навмисним підпалюванням лісу заради вирощування сої на корм худоби, шкіра якої згодом піде на виробництво гаманців, сумок і взуття.
Зокрема, у звіті звернули увагу, що у 2019–2021 роках Бразилія постраждала від численних лісових пожеж.
Автори дослідження вказали на загрозливі темпи вирубування лісів у цій критично важливій екосистемі та передбачили зростання негативної тенденції. Вони також наголосили, що компанії повинні інвестувати й вивчати альтернативи, які не є видобувними.
Раніше ЕкоПолітика писала, що Лісова опікунська рада (FSC) запустила ініціативу Fashion Forever Green Pact (“Угода щодо “зеленої” моди для майбутнього”), якою закликала бренди, роздрібних продавців і виробників одягу вести бізнес відповідально для захисту світових лісів.
Нагадаємо, що український бренд KseniaSchnaider у Києві почав приймати від населення непотрібний джинсовий одяг, який далі відправляють на перероблення.