Навіть попри війну, український бізнес продовжує слідувати європейським підходам, виробляти екологічно безпечну продукцію та розширювати свої ринки. Маємо багато успішних кейсів саме в секторі малого та середнього підприємництва. Це ті підприємства, для яких впровадження суворих екологічних стандартів не є обов'язковим, але вони свідомо роблять цей крок у майбутнє.
Саме про екомаркування в Україні команда Міндовкілля поспілкувалася сьогодні із представниками Єврокомісії, міжнародними експертами, ВГО "Жива планета" та українським бізнесом. Дату зустрічі обрали не випадково. Адже сьогодні 20-та річниця, як Україна прийняла національні стандарти у сфері екологічних маркувань та декларування.
За цей час можемо підбивати підсумки:
- Наразі маємо 54 стандарти, які встановлюють екологічні вимоги до товарів. Продукти, папір, мийні засоби, косметика, лакофарбові матеріали, будівельні вироби – перелік стандартів щороку зростає.
- Як і зростає кількість представників відповідального бізнесу. Вони розміщені у різних куточках України – Хмельницькому, Києві, Вінниці, Закарпатті, Івано-Франківську, релоковані з українського Півдня та Сходу. Всі вони різні, але працюють з урахуванням сучасних тенденцій.
І це дозволяє підвищити якість життя кожного українця, створити можливість знати та обрати для себе найкраще та найбезпечніше. А ще це про виконання наших зобов'язань за Угодою про асоціацію з ЄС і слідування Європейським зеленим курсом.
Дякую всім, хто разом з нами рухає країну цим шляхом. Впевнений, що приклад таких підприємств надихатиме інших, а також демонструватиме – все можливо, головне бажання змінюватися на краще.