1. Майже 50% перевірених ліцензіатів пройшли перевірку без порушень, у тому числі стосовно матеріально-технічної бази.
  2. У більшості випадків порушення були усунуті, оскільки за період з 2020 року по 2022 рік були анульовані лише дві ліцензії.

Такі результати контролю і посилання, що матеріально-технічна база здобувачів ліцензії не відповідає технологічним вимогам до провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами є взаємовиключними.

Чергові питання до Міндовкілля в цьому випадку теж риторичні. Чому такі різні результати перевірок, які здійснює один і той же орган? Чому відсутні заходи реагування на подання іншого підзвітного контрольного органу?

Можу однозначно стверджувати, що Міндовкілля знівелювало реформу управління відходами і довіра до нього втрачена. В умовах війни це саботаж. Сподіваюся, що на поставлені Міністерству довкілля запитання дадуть відповідь Антимонопольний комітет України (АМКУ) та Державне бюро розслідувань (ДБР). Разом з тим, важливо запропонувати невідкладні рішення.

  1. Україна потребує негайного розблокування ринку управління небезпечними відходами, дотримання гарантованого законами "Про управління відходами" та "Про ліцензування видів господарської діяльності" строку для підготовки та приведення діяльності суб’єктів у відповідність до нових норм законодавства і можливості отримання нової ліцензії, надання здобувачам ліцензії та утворювачам відходів достатнього часу для проведення тендерних закупівель на надання відповідних послуг у сфері управління небезпечними відходами та укладання відповідних договорів з можливістю обрання суб’єктів з реєстру.
  2. Запобігання подібним діям "щодо реалізації реформ" та вжиття заходів щодо порушення Міндовкілля термінів закону і прав суб'єктів господарювання.
  3. Надання публічної оцінки діям відповідальних посадових осіб, їх відповідності займаним посадам у зв'язку з кричущими порушеннями, помилками спеціалістами Міндовкілля під час здійснення перевірок матеріально-технічної бази та складання відповідних актів, проведення службових розслідувань.
  4. Залучення Антимонопольного комітету України, вжиття заходів щодо унеможливлення монополізації ринку, проведення відповідної перевірки.
  5. Розробка та реалізація спеціальних механізмів, кредитних та інвестиційних програм для посилення матеріально-технічної бази переробників та утилізаторів.

Імітування реформ – надто велика розкіш і ціна цьому буде надто високою.