Голова ДЕІ розповів, скільки чадного газу й діоксиду азоту за рік виділяє одне авто Shutterstock

Голова ДЕІ розповів, скільки чадного газу й діоксиду азоту за рік виділяє одне авто

Олена Яценьо

За словами Мальованого, в Україні немає належної утилізації автівок

Один автомобіль виділяє за рік близько 700 кілограмів чадного газу та 40 кілограмів діоксиду азоту.

Таку статистику 4 жовтня озвучив голова Державної екологічної інспекції Андрій Мальований під час презентації "Автомобіль: їздити не можна утилізувати". Детальною інформацією про вплив автотранспорту на довкілля посадовець поділився на своїй сторінці у фейсбуці.

Він наголосив, що негативний вплив автомобільного транспорту на довкілля посилюється не тільки з його "віком", а й внаслідок використання неякісного пального.

"Держекоінспекція, розпочавши цьогоріч лабораторний контроль за якістю продукції на АЗС, постійно виявляє невідповідність пального технічному регламенту. Така паливно-мастильна продукція сприяє збільшенню викидів у повітря, поглиблюючи кліматичні зміни", — зазначив Мальований.

Окрім того, додав чиновник, негативний вплив авто не обмежується тільки часом його експлуатації. Потрапляючи на сміттєзвалища вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами.

Водночас в Україні немає належної утилізації автівок — лише 5% автовласників дбають про це. За словами голови ДЕІ, протягом 2020 року утилізовано тільки 13 тисяч авто, решта — забруднює довкілля на звалищах.

Мальований наголосив, що водії не мають стимулу утилізувати вживані авто згідно з вимогами законодавства через відсутність розгалуженої мережі центрів для здачі та знешкодження старих авто та необхідність доплачувати за знищення машини.

Для розв'язання цієї проблеми, вважає керівник Держекоінспекції, потрібно спиратися на європейську практику.

"Європейський Союз давно застосовує апробовані механізми для стимулювання утилізації відпрацьованих авто.

Серед них:

  • доплати автовласникам під час купівлі нового авто після належної утилізації старого;

  • стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автівки;

  • високі штрафи для тих, хто порушує норми утилізації авто;

  • розширена відповідальність виробника автомобілів, який має попіклуватися про подальше знешкодження відпрацьованого товару", — розповів чиновник.

Окрім того, важливим кроком до налагодження в Україні системи поводження з відходами відповідно до європейських вимог є ухвалення законопроєкту № 2207-1д, який вже підтримали в першому читанні.

Додамо, що організаторами заходу, у якому взяв участь Мальований, виступили Федерація роботодавців автомобільної галузі, Комітет Верховної Ради з питань екологічної політики та природокористування та EV-UA — Українська асоціація учасників ринку електромобілів.

Як писала ЕкоПолітика раніше, імунологиня Олена Бачинська розповіла, чим небезпечне використання старих авто для здоров'я людини.

Нещодавно українці щонайменше в кількох містах долучилися до всесвітньої акції "День без автомобіля"

Читайте також
Електрокар, побудований за допомогою яблук та грибів: як виглядає ультраекоавто
Електрокар, побудований за допомогою яблук та грибів: як виглядає ультраекоавто

За твердженням виробника, він демонструє майбутнє екологічного транспорту

Стало відомо, які авто здорожчають із 1 січня через впровадження Євро-6
Стало відомо, які авто здорожчають із 1 січня через впровадження Євро-6

До введення нових еконорм залишилося 3 місяці

Важливо вже сьогодні заводити на дороги України автобуси екостандарту Євро-6, – Гайдамаха
Важливо вже сьогодні заводити на дороги України автобуси екостандарту Євро-6, – Гайдамаха

Світ рухається в напрямку збереження екології. Транспорт – це один з найголовніших джерел викидів СО2