В UBTA підготували пропозиції щодо декарбонізації: названі умови shutterstock

В UBTA підготували пропозиції щодо декарбонізації: названі умови

Фахівці розрахували три можливих сценарії, які відрізняються за рівнем складності заходів та обсягом фінансування

В Україні показник викидів парникових газів у розмірі 40% є можливим за умови інвестицій та чіткого плану дій країни з декарбонізації.

Про це йдеться у пропозиції, яку підготували для уряду України та профільних міністерств Українська асоціація бізнесу і торгівлі (UBTA) та Центр економічного відновлення (ЦЕВ).

"Починаючи з квітня 2021 року ЦЕВ та UBTA проводили розрахунки обсягів викидів парникових газів в Україні до 2030 року на основі Національної економічної стратегії 2030 (НЕС-2030) та розробляли три сценарії викидів парникових газів в розрізі різних секторів економіки. До розрахунків були залучені ключові галузеві об’єднання та бізнес-асоціації, а також провідні експерти", – зазначили у документі.

Згідно з повідомленням, наразі щодо зменшення викидів парниквих газів існує три сценарії, які відрізняються за рівнем складності заходів та обсягом фінансування.

"Базовий сценарій – це 43% і передбачає додаткове фінансування заходів з екомодернізації у розмірі 12 млрд євро, що є можливим для України за умов створення додаткових стимулів", – зазначили у UBTA.

Консервативним сценарієм експерти назвали показник у 40%, який передбачає додаткове до базового сценарію фінансування заходів з декарбонізації у розмірі 27 млрд євро.

"Оптимістичний сценарій (36%) передбачає найбільш радикальні технологічні рішення з декарбонізації і відповідно найбільший обсяг фінансування на заходи з декарбонізації – 50 млрд євро. Така сума співставна із фінансуванням програми МВФ і наразі не має жодних підстав для реального втілення", – додали у повідомленні.

ЦЕВ та UBTA наголошують, що в умовах поточного рівня фінансування реалістичним у 2030 році є виконання тільки Базового сценарію (43% викидів парникових газів від рівня 1990 року), однак за певних умов – достатнього фінансування та наявності чіткого плану – можлива реалізація консервативного сценарію (40%).

"Тема скорочення обсягів викидів парникових газів в Україні лише на перший погляд може здатися чимось недосяжним. Насправді Україна продемонструвала одне з найбільших у світі скорочень викидів з 1990 року. Це пояснюється падінням обсягів виробництва та скороченням кількості населення. Сьогодні рівень викидів у розрахунку на одного громадянина в Україні у 2-3 рази нижчі за країни ЄС. Але якщо у 1990 році величина енергоємності українського продукту була на рівні з розвиненими країнами, то сьогодні енергоємність вітчизняної економіки значно вища за відповідний показник країн з потужним промисловим комплексом (Німеччина, Франція) з огляду на системну роботу, що проводилась у цих країнах впродовж багатьох років", – додали у UBTA.

"Україні, аби відповідати викликам Паризької угоди, необхідно здійснити трансформації, які мають різні ризики, одним з яких є додаткове навантаження на бізнес щодо фінансування приватного чи запозиченого капіталу у перебудову виробничих потужностей, й бізнес у цьому обмежений. З іншого боку, ці витрати відобразяться додатковим фінансовим навантаженням на гаманці споживачів", – наголосили у повідомленні, додавши, що об’єктивний облік іноді унеможливлюють такі фактори як тіньова економіка, відсутність моніторингу та контролю викидів парникових газів тощо.

У повідомленні зазначили, що український бізнес та експерти підтримують необхідність скорочення енергоємності виробництв та зменшення "carbon footprint" (ред. "вуглецевий слід" – викиди, що формуються протягом всього ланцюга виготовлення продукції).

"Адже в довгостроковій перспективі це дозволить забезпечити високу конкурентоспроможність вітчизняних виробників на глобальному ринку", – резюмували в UBTA.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що заступник міністра економіки, торговельний представник України Тарас Качка заявив про зацікавленість великого бізнесу в Україні у зниженні викидів парникових газів і назвав це позитивним сигналом.

Читайте також
В Україні з'явиться Національна платформа декарбонізації
В Україні з'явиться Національна платформа декарбонізації

Масштабний запуск сервісів платформи заплановано на перше півріччя 2024 року

Міжнародна портова компанія почала розробляти план декарбонізації
Міжнародна портова компанія почала розробляти план декарбонізації

Три термінали компанії вже сертифіковані як вуглецево-нейтральні

Ferrexpo хоче вдвічі зменшити викиди вуглецю
Ferrexpo хоче вдвічі зменшити викиди вуглецю

Компанії вже вдалося знизити викиди на 31%

В ЄС хочуть декарбонізувати морський транспорт
В ЄС хочуть декарбонізувати морський транспорт

Угоду мають офіційно ухвалити міністри блоку