Крім того, деякі люди висловлювали обурення, що Міндовкілля не надає допомоги в ліквідації екологічної катастрофи. Але Міндовкілля в цей час займалася куди більш важливішою справою – воно оформлювало дозвіл на розміщення складу з аміачними добривами місткістю 700 тонн на березі ріки Лопань поблизу житлових будинків.
Таким чином, міністерство наглядно демонструє, яким чином небезпечні підприємства опиняються впритул до житлових будинків та річок.
Згідно з чинними санітарними нормами планування та забудови населених пунктів, відстань від житлових будинків та водойм від складу з такою кількістю аміачних добрив повинна бути не менше 700 метрів. Але річка розташована в 400 метрах, житлові будинки – в 180 метрах.
В серпні 2023 року підприємство оприлюднило в газеті Слобідський край повідомлення про те, що хоче скоротити свою санітарну-захисну зону. А ви чули про таку газету? – Я, наприклад, ні. Звісно, зауважень від громадськості на це оголошення не надійшло. Держпродспоживслужба не знайшла зауважень, зробила розрахунки та надала висновок про скорочення санітарно-захисної зони для ТОВ "Агро-Маркет".
Проте, звертаю увагу, що в своєму висновку Держпродспоживслужба прямо пише, що вона не розглядає аварійні та нештатні ситуації при встановленні розмірів санітарно-захисної зони.
Надалі ТОВ "Агро-Маркет" подав до Міндовкілля звіт з оцінки впливу на довкілля разом з цим висновком від Держпродспоживслужби
Але навіть попри те, що Держпродспоживслужба скоротила санітарну зону, не враховуючи аварійні ситуації, склад все одно залишається підприємством другого класу шкідливості. А згідно з абзацом 3 пп. 14.11.2, п.14.11 ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій" розміщення НОВИХ підприємств та виробництв І-ІІ класу шкідливості в межах населених пунктів НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ.
Виходячи з цього, я написала зауваження до Міндовкілля в порядку громадського обговорення. Але у відповідь на моє зауваження Агро-Маркет написав, що обіцяє при проведенні діяльності ДБН не порушувати. На мій погляд, це виглядає анекдотично, бо щоб не порушувати ДБН, він тоді діяльність не має проводити, але для Міндовкілля подібне запевнення – мабуть, найвагоміший аргумент...
Отже, Міндовкілля погодило будівництво складу з аміачними добривами місткістю 700 тонн на Олексіївці поблизу ріки Лопань.
Радує тільки те, що ТОВ "Агро-Маркет" після громадських слухань пообіцяло під час воєнного стану не будувати склад та подало про це відповідний лист. Тому Міндовкілля врахувало це у висновку з ОВД – будівництво складу під час воєнного стану не дозволяється – можна тільки після.
Але Харків є прифронтовим містом та над ним може довго зберігатися небезпека, навіть якщо війна завершиться. Зовсім не час будувати тут небезпечні підприємства в житлових районах. Крім того, аварійна ситуація може виникнути не тільки під час війни.
Якщо щось трапиться, Держпродспоживслужба чесно визнала, що в цьому випадку при встановленні санітарно-захисної зони вона аварійні ситуації не враховувала. Так що за "надзвичайку" не має відповідати.
А Міндовкілля видало дозвіл на підставі висновку Держпродспоживслужби, так що також за "надзвичайку" не відповідає.
Те, що будівництво нового підприємства 2-ого класу шкідливості в межах міста суперечить чинному ДБН? Але ж підприємство пообіцяло ДБН не порушувати – Міндовкілля за ці порушення не відповідає.
Підприємство ДБН не виконало? Так воно за це не відповідає, адже Міндовкілля видало йому дозвіл на будівництво.
Ось таке замкнуте коло "безвідповідальних" осіб, яким нічого не буде, якщо що…
Що ж, добре, що хоча б під час воєнного стану будувати склад не дозволено.