Заборона авто з ДВЗ: ЄС зробив ще один крок Shutterstock

Заборона авто з ДВЗ: ЄС зробив ще один крок

Олена Яценьо

Це означає близький кінець гри для авто на двигунах внутрішнього згорання

Міністри охорони довкілля 27 країн-членів Євросоюзу погодили скорочення викидів вуглекислого газу від нових автомобілів до нуля у 2035 році.

Такого рішення європейські урядовці дійшли до ранку середи, 29 червня, після напружених і тривалих переговорів, які затяглися на 17 годин. Засідання Європейської Ради відбулося в Люксембурзі, пише пресслужба органу ЄС.

Відповідна пропозиція Єврокомісії (ЄК), яку схвалила Рада ЄС з питань навколишнього середовища, передбачає збільшити цільові параметри скорочення викидів CO2 до кінця десятиліття до 55% для легкових автомобілів і до 50% для вантажівок (проти показників 1990 року). Цілком виключити викиди вуглецю новими автомобілями погоджено до 2035 року.

"Це великий виклик для нашої автомобільної промисловості", — заявила французька міністерка енергетичного переходу Аньєс Паньє-Рюнаше, яка головувала у вівторок у Раді ЄС.

На прохання низки країн, зокрема Німеччини та Італії, Рада ЄС погодилася на можливе допущення в майбутньому альтернативних технологій, як-от синтетичного пального та версій гібридних перезаряджувальних двигунів, за умови, якщо це просуватиме до поставленої мети щодо повного усунення викидів автомобілями парникових газів.

Тепер узгоджені Радою ЄС заходи обговорюватимуть з Європейським парламентом, який також ухвалив свою постанову за пропозицією Єврокомісіїї.

"Рішення Ради ЄС щодо Fit for 55 – значний крок на шляху до реалізації Європейського зеленого курсу. Наша відмова від викопного палива стає ще більш актуальною після вторгнення Росії в Україну. Завершімо швидко переговори з Європарламентом", – прокоментував рішення міністрів віцепрезидент ЄК Франс Тіммерманс.

Нагадаємо, що ЄК висунула пропозицію щодо припинення з 2035 року продажу в ЄС автомобілів із бензиновими та дизельними двигунами в липні 2021 року. Ця пропозиція є однією з важливих складових для досягнення цілі щодо вуглецевого нейтралітету до 2050 року.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Комітет із питань довкілля Європейського парламенту в рамках кліматичного пакету Fit for 55 підтримав пропозицію Єврокомісії про заборону продажу та реєстрації бензинових і дизельних автомобілів із 2035 року.

Читайте також
Європарламент підтримав послаблення для автовиробників, запропоноване Єврокомісією
Європарламент підтримав послаблення для автовиробників, запропоноване Єврокомісією

Для набуття чинності законопроєкт тепер потребує офіційного схвалення Радою ЄС

Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто
Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто

За останні 5 років потужності з переробки пластику в ЄС зросли більш ніж на 55%, але значна частина з них залишається недовикористаною через низький попит

У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2
У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2

Ці зміни мають бути прийняті урядами та законодавцями Євросоюзу

В Україні заарештували елітне ретроавто, яке не відповідало екологічним стандартам Євро-2
В Україні заарештували елітне ретроавто, яке не відповідало екологічним стандартам Євро-2

Власником цього люксового англійського раритету в Україні виявився мешканець Львівської області