Міністри охорони довкілля 27 країн-членів Євросоюзу погодили скорочення викидів вуглекислого газу від нових автомобілів до нуля у 2035 році.
Такого рішення європейські урядовці дійшли до ранку середи, 29 червня, після напружених і тривалих переговорів, які затяглися на 17 годин. Засідання Європейської Ради відбулося в Люксембурзі, пише пресслужба органу ЄС.
Відповідна пропозиція Єврокомісії (ЄК), яку схвалила Рада ЄС з питань навколишнього середовища, передбачає збільшити цільові параметри скорочення викидів CO2 до кінця десятиліття до 55% для легкових автомобілів і до 50% для вантажівок (проти показників 1990 року). Цілком виключити викиди вуглецю новими автомобілями погоджено до 2035 року.
"Це великий виклик для нашої автомобільної промисловості", — заявила французька міністерка енергетичного переходу Аньєс Паньє-Рюнаше, яка головувала у вівторок у Раді ЄС.
На прохання низки країн, зокрема Німеччини та Італії, Рада ЄС погодилася на можливе допущення в майбутньому альтернативних технологій, як-от синтетичного пального та версій гібридних перезаряджувальних двигунів, за умови, якщо це просуватиме до поставленої мети щодо повного усунення викидів автомобілями парникових газів.
Тепер узгоджені Радою ЄС заходи обговорюватимуть з Європейським парламентом, який також ухвалив свою постанову за пропозицією Єврокомісіїї.
"Рішення Ради ЄС щодо Fit for 55 – значний крок на шляху до реалізації Європейського зеленого курсу. Наша відмова від викопного палива стає ще більш актуальною після вторгнення Росії в Україну. Завершімо швидко переговори з Європарламентом", – прокоментував рішення міністрів віцепрезидент ЄК Франс Тіммерманс.
I welcome the agreement reached in the Environment Council on key planks of #Fitfor55:
- ETS extension;
- Climate Social Fund;
- Phase-out of combustion engines by 2035We now need a swift & ambitious agreement between @Europarl_EN @EUCouncil on these. https://t.co/mMcUQafMBH
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) June 29, 2022
Нагадаємо, що ЄК висунула пропозицію щодо припинення з 2035 року продажу в ЄС автомобілів із бензиновими та дизельними двигунами в липні 2021 року. Ця пропозиція є однією з важливих складових для досягнення цілі щодо вуглецевого нейтралітету до 2050 року.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Комітет із питань довкілля Європейського парламенту в рамках кліматичного пакету Fit for 55 підтримав пропозицію Єврокомісії про заборону продажу та реєстрації бензинових і дизельних автомобілів із 2035 року.