В Україні щорічно проводиться понад 500 масштабних фестивалів та заходів, і ще тисячі корпоративів, після яких утворюються тонни сміття із пластикових стаканчиків й невідсортованих відходів. Використання паперових стаканчиків теж не вирішує проблему, адже, по-перше, вони покриті пластиковою оболонкою, по-друге, виготовляються з дерева, що передбачає вирубку лісів.
Про це пише інтернет-ЗМІ “24 канал”.
Період розкладання пластикових стаканів становить близько 500 років і лише 1% цих відходів потрапляє на переробку. Деякі країни вже зараз забороняють використання та виробництво одноразового пластику та передбачають відповідальність за порушення заборони, зокрема: Франція, Великобританія та Кенія. Парламент ЄС проголосував за повну заборону на використання цілого ряду одноразових пластиків по всьому Євросоюзу.
Для вирішення цих проблем Асоціація лідерів сталого розвитку запускає перший в Україні інтегрований проєкт Cup Sharing & Sorting Waste.
В чому суть проєкта?
На всі заходи національного, регіонального, міського чи корпоративного масштабу Асоціація готова надати багаторазові стакани з бамбукового волокна і пластика, що підходять для вторинної переробки і не виділяє шкідливих речовин за будь-якого температурного режиму. За бажанням на такі стакані за окрему плату можна нанести логотип івенту і залишити як сувенір учасникам. Також ці стакани можна взяти під заставу від 50 до 100 грн за великий, або 30-60 гривень за маленький, залежно від формату заходу.
Якщо учасники заходу після користування матимуть бажання замінити чашку на чисту, то це можна зробити безкоштовно в пункті обміну, який буде розташований на івенті.
Глава Асоціації лідерів сталого розвитку, засновниця агентства формування смислів і креативних ідей "Zubarewa: communication and sustainability" Олена Зубарєва розповідає, що за оцінками західних експертів, які реалізують подібні проєкти вже досить давно, всього 7-8% учасників заходу повертають посуд. Інші ж залишають його як сувенір. Хтось навіть починає колекціонувати чашки з логотипами улюблених компаній або заходів.
“Ми розраховуємо на партнерство влади, бізнесу і суспільства в цьому проєкті. Для того, щоб все працювало як годинник, ми залучаємо волонтерів по всій Україні. Розробили креативний мерч, який дістається учасникам в подарунок. Унікальні сміттєві баки, які матимуть незвичайну форму і малюнок з елементами лого івенту, будуть спонукати до правильного сортування відходів. А ми в майбутньому будемо роздільно утилізувати все сміття або віддавати в переробку, що стане додатковим інформаційним приводом для організаторів івенту”, – зазначила Зубарєва.
Завдяки цьому після свята залишаться фірмова чашка і сортовані та перероблені відходи, а не переповнені сміттєві баки з різного роду відходами та розкиданий пластик.
Глава Асоціації також повідомила, що першій компанії з кожної галузі, яка підтримає проєкт, Асоціація подарує особистий мерч і проведе тренінг на тему сортування сміття для співробітників.
Нагадаємо, ЕкоПолітика писала про те, що мережа закладів McDonald's в Україні почала відправляти на переробку використані паперові стакани.