В ЄС розповіли, який водень вважатимуть "зеленим" Shutterstock

В ЄС розповіли, який водень вважатимуть "зеленим"

На думку Єврокомісії, для зростання ринку водню в найближчі роки будуть потрібні як поновлюваний, так і низьковуглецевий водень

Для досягнення цілей ЄС щодо декарбонізації до 2030 року, будуть потрібні не тільки поновлювані джерела енергії, а й низковуглеродний водень, який в короткостроковій перспективі можна буде вважати "зеленим".

Про це з посиланням на європейських експертів і чиновників пише видання EurActiv.

"Водень повинен стати альтернативою викопному паливу, тому сьогодні ми пропонуємо визначення поновлюваного водню, яке дозволяє створити життєздатну систему сертифікації", – заявила комісар з енергетики Кадрі Сімсон.

За її словами, для досягнення цілей ЄС щодо декарбонізації до 2030 року, будуть потрібні не тільки поновлювані джерела енергії, а й низковуглецевий водень.

Як повідомляється, Європейська Комісія посилила нормативну підтримку зеленого водню в своєму запропонованому перегляд кліматичного законодавства, при цьому коаліція з поновлюваного водню назвала його "справжнім поворотним моментом" для нової галузі ЄС.

В рамках пакета кліматичного законодавства "Fit for 55", названого на честь скорочення викидів парникових газів на 55%, якого вона прагне досягти до 2030 року, Європейська комісія запропонувала кілька способів збільшення використання відновлюваного водню.

Також Європейська комісія запропонувала до 2030 року встановити 50% -ву мету для "поновлюваних видів палива небіологічного походження" – в основному зеленого водню – від частки водневого палива, використовуваного в європейській промисловості, або в якості сировини або в якості кінцевої енергії.

На думку Renewable Hydrogen Coalition, галузевої групи, що об'єднує електроенергетичні компанії, такі як Enel, Iberdrola і Orsted, а також гігантів вітроенергетики, такі як Vestas і Siemens Gamesa, це "справжній переломний момент".

"Така мета може явно допомогти збільшити частку відновлюваного водню на європейському ринку водню – в даний час 96% заснованого на викопному газі – і знизити його вартість, зробивши його конкурентоспроможним з альтернативами на основі викопного палива", – заявив Франсуа Паке з коаліції.

Крім того, Європейська комісія оприлюднила плани з просування водню, повністю заснованого на відновлюваній електроенергії, як вітер і сонце, але заявила, що низьковуглецевий водень, отриманий з викопного палива, також буде підтримуватися для збільшення виробництва в короткостроковій перспективі.

Однак для досягнення кліматичної мети ЄС до 2030 року буде потрібно значне нарощування виробництва відновлюваної електроенергії, яка необхідна для підживлення електролізерів, які б виробляли зелений водень.

За словами представників галузі, будуть потрібні стимули для використання екологічно чистого водню у важкій промисловості і на транспорті на великі відстані.

Пакет дійсно містив інші цілі, такі як цільовий показник 2,6% для "поновлюваних видів палива небіологічного походження", які використовуються на транспорті, і більше заправних станцій для водневих транспортних засобів. Їх вітала галузева організація Hydrogen Europe, яка заявила, що нові цілі дадуть значний імпульс для водневої економіки ЄС, яка зароджується.

"Ставлячи мету щодо використання водню в промисловості та на транспорті, у ЄС є реальний шанс досягти кліматичних цілей, створити тисячі робочих місць і захистити свою промисловість", – сказав Йорго Хатзімаркакіс, генеральний секретар Hydrogen Europe.

Але постановки цілей недостатньо, щоб перейти на поновлюваний водень, попереджають фахівці.

"Будь-яка мета повинна супроводжуватися спеціальними інструментами підтримки поновлюваного водню, щоб зробити її економічно доцільним варіантом і зберегти їх конкурентоспроможність", – заявив Паке.

Це включає зниження ставок оподаткування для відновлюваної електроенергії і підтримку так званих вуглецевих контрактів на різницю, або угод про державну допомогу, в яких уряди скорочують розрив між ціною на вуглець на ринку ЄС і ціною на CO2, яка необхідна для забезпечення конкурентоспроможності зеленого водню.

Однак не всі схвалили план Комісії.
НВО "Транспорт і навколишнє середовище", неурядова організація "Зелена мобільність" попередили, що акцент на водні ризикує сприяти його використанню в автомобільному секторі, де електрифікація більш ефективна.
НВО Global Witness висловила заклопотаність тим, що Європейська комісія підірвала кліматичні амбіції, просуваючи "низьковуглецевої" водень в частині свого пакету "Fits for 55".
"Те, що Комісія відібрала у промисловості однією рукою, вона повернула інший. Це призвело до суперечливої ​​водневої політики, яка буде в подальшому використовуватися тільки в результаті запеклого лобіювання з боку газової промисловості", – підкреслила старший фахівець з газової кампанії Global Witness Тара Коноллі.
Раніше ЕкоПолітика писала про те, чи готова Україна експортувати "зелений" водень в ЄС.

 

Читайте також
Єврокомісія схвалила схему підтримки виробництва відновлюваного водню на €3 млрд
Єврокомісія схвалила схему підтримки виробництва відновлюваного водню на €3 млрд

Більшість виробників будуть знаходитися у країнах, що не є членами ЄС

Єврокомісія виділила 1,4 млрд євро на інноваційні проєкти у галузі водневого транспорту
Єврокомісія виділила 1,4 млрд євро на інноваційні проєкти у галузі водневого транспорту

Вони є дуже амбітними, оскільки спрямовані на розробку технологій і процесів, які виходять за межі сучасних технологій

На Одещині побудують завод із виробництва "зеленого" водню
На Одещині побудують завод із виробництва "зеленого" водню

Бізнес в промислових масштабах планує виробляти екологічне пальне

США витратить $750 мільйонів на виробництво зеленого водню
США витратить $750 мільйонів на виробництво зеленого водню

Це допоможе досягти мети щодо зменшення вартість виробництва зеленого водню до $1 за кілограм