В ЄС дійшли згоди щодо вуглецевого мита CBAM shutterstock

В ЄС дійшли згоди щодо вуглецевого мита CBAM

Катерина Бєлоусова

CBAM спрямований на уникнення катастрофічної зміни клімату

Учасники переговорів ЄС досягли угоди щодо механізму коригування вуглецевих кордонів (CBAM), який, серед інших товарів, поширюватиметься на імпорт водню.

Переговори про поступове скасування безкоштовних кредитів на викиди для експортерів мають відбутися у пʼятницю-суботу, 16-17 грудня, повідомляє Politico.

В матеріалі пояснили, що учасники переговорів погодилися поширити вуглецеве мито на водень, сподіваючись, що всі сектори, охоплені Системою торгівлі викидами, які мають ризик витоку вуглецю, будуть включені до 2030 року. 

CBAM поширюватиметься на:

  • залізо та сталь;
  • цемент;
  • добрива;
  • електроенергію;
  • алюміній.

В матеріалі зазначили, що CBAM також включатиме непрямі викиди.

На переговорах 16-17 грудня розглянуть питання щодо строків поступового скасування  безкоштовних дозволів на викиди – вуглецевих сертифікатів, які надані виробникам для захисту їхньої конкурентоспроможності. Також учасники обговорять як гарантувати конкурентоспроможність експортерів, яка може бути підірвана зростанням витрат.

В матеріалі підкреслили, що вуглецеве мито вважається ключовим для запобігання "витоку вуглецю".

"Це єдиний механізм, який ми маємо, щоб стимулювати наших торговельних партнерів декарбонізувати свою промисловість", — сказав доповідач Мохаммед Шахім.

CBAM є частиною політичних заходів ЄС, спрямованих на уникнення катастрофічної зміни клімату шляхом скорочення викидів ЄС на 55% до 2030 року порівняно з рівнями 1990 року.

В матеріалі Reuters зазначили, що CBAM – перша в світі схема, спрямована на підтримку Європи промисловості в міру її декарбонізації. Адже компанії–імпортери будуть зобов’язані купувати сертифікати, що покривають їхні вбудовані викиди CO2. 

“Схема розроблена для того, щоб застосувати ту саму вартість викидів CO2 до закордонних фірм і вітчизняної промисловості ЄС, останні з яких вже зобов’язані купувати дозволи на вуглецевому ринку ЄС, коли вони забруднюють”, – пояснили автори.

Вони також зазначили, що метою збору є запобігання руйнуванню європейської промисловості дешевшими товарами, виготовленими в країнах із слабкішими екологічними правилами.

Однак компанії будуть звільнені від сплати вуглецевого мита, якщо їхні країни мають еквівалентну політику ЄС щодо зміни клімату. 

“План ЄС зіткнувся з критикою з боку інших країн, зокрема Китаю, і з'явився на тлі загострення торгової напруженості зі США через субсидії Закону про зниження інфляції для “зелених” технологій, які, за словами ЄС, можуть завдати шкоди європейським компаніям”, – йдеться у матеріалі.

Нагадаємо, фахівці мережі консалтингу та аудиту PricewaterhouseCoopers (PwC) закликали імпортерів з багатонаціональних корпорацій підготуватися до впровадження механізму коригування вуглецевих кордонів (CBAM).

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в глобальній боротьбі зі зміною клімату важливим є перегляд стандартів світової торговельної політики. Рішення криється у збільшенні податків для "брудних" товарів та звільненні від тарифів на "зелені".

Читайте також
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 

Підходи британського королівства та європейського блоку схожі, але є й розбіжності

ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER
ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER

Фахівці також наполягають на допомозі країнам-партнерам у декарбонізації їхньої промисловості

Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку
Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку

Сплата нового вуглецевого мита – це серйозний виклик для вітчизняних виробників

Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко
Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко

Надзвичайно важливо, аби Європейський Союз ставився до України, як до своєї частини, а не як до третьої країни