В Австралії хочуть значно скоротити викиди і популяризувати електромобілі shutterstock

В Австралії хочуть значно скоротити викиди і популяризувати електромобілі

Катерина Бєлоусова

Новий уряд очікує, що до 2030 року на електромобілі припадатиме 89% продажів нових авто

Австралія планує скоротити викиди на 43% до 2030 року від рівня 2005 року і скасувати імпортні тарифи та податки на електромобілі, що дешевші за $53 580.

Відповідні законопроєкти будуть винесені на засідання парламенту 26 липня, розповів міністр кліматичних змін та енергетики Кріс Боуен, повідомляє NBC News.

Новий уряд Австралії ставить питання зміни клімату на перше місце у законодавчому порядку денному, коли парламент засідатиме вперше після виборів 21 травня.

В країні лише 1,5% проданих автомобілів є електричними або гібридними, а на легкові автомобілі припадає майже 10% викидів Австралії. Новий уряд лівоцентристської Лейбористської партії очікує, що до 2030 року на електромобілі припадатиме 89% продажів нових автомобілів.

Урядовий автопарк буде переведено на 75% транспортних засобів без викидів, що зміцнить ринок вживаних електромобілів, оскільки державні автомобілі будуть продані через три роки. Новий уряд вже офіційно поінформував ООН про більш амбітну ціль Австралії до 2030 року (попереднє скорочення становило 26-28%).

Боуен зазначив, що законодавче встановлення цільового показника в 43% створить більшу довіру.

"Йдеться про певність і стабільність, головним чином для бізнес-інвестиційного співтовариства", – сказав він. 

Лідер опозиції Пітер Даттон виключив можливість того, що сенатори від Ліберальної партії проведуть ціль лейбористів через верхню палату. Лейбористська партія має лише 26 місць у 76-місному Сенаті, тому потребує зовнішньої допомоги для ухвалення законодавчої програми.

Лідер Зелених Адам Бандт заявив, що підштовхуватиме уряд до заборони нових вугільних шахт і газових проєктів після узгодження цільового законодавства. Зелені хочуть, щоб викиди в Австралії скоротилися на 75% до 2030 року.

Викиди парникових газів в Австралії у 2021 році зросли на 0,8% що дорівнює 4,1 мільйона метричних тонн.

Боуен назвав збільшення викидів одним із найбільших за останні 15 років і звинуватив у цьому бездіяльність попереднього уряду протягом 9 років.

“Фактори, які спричинили збільшення, включали зростання викидів від транспорту на 4% через пом’якшення обмежень на подорожі, пов’язані з пандемією, і збільшення викидів у сільському господарстві на 4,2% через дощ, який припинив багаторічну посуху на великих ділянках південно-східної Австралії”,  – пояснили в матеріалі.

Нагадаємо, в ЄС погодили загальні підходи щодо скорочення викидів та їхній вплив.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, НАТО долучилося до “війни” зі зміною клімату та заявило амбітні цілі.

Читайте також
Український виробник цементу знизив викиди СО2 до 578 кг на тонну продукції
Український виробник цементу знизив викиди СО2 до 578 кг на тонну продукції

Це черговий етап декарбонізації процесів виготовлення цементу, товарного бетону і залізобетонних виробів

Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ
Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ

Також вже є деталізований план будівництва резервних електростанцій

Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO
Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO

Аналітики впевнені, що для досягнення кліматичної мети зі скорочення викидів парникових газів потрібно подвоїти інвестиції у заходи “зеленого переходу”

Данія запроваджує перший у Європі податок на викиди СО2 у сільському господарстві
Данія запроваджує перший у Європі податок на викиди СО2 у сільському господарстві

Фермери будуть зобов’язані його сплачувати, починаючи з 2023 року