Остаточний проєкт розміру Другого національно визначеного внеску (НВВ2) в межах Паризької кліматичної угоди Україна має представити в липні 2021 року.
Про це заявив Тарас Качка, заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України — торговельний представник України, під час обговорення проєкту розміру НВВ2 між представниками Мінекономіки та галузевих об'єднань і бізнес-асоціацій, передає AgroPolit.com.
"На розроблення проєкту НВВ2 є ще два місяці. Міндовкілля спільно з ЄБРР підготували проєкт із моделювання потужностей економіки та можливостей для скорочення показника НВВ2. Водночас нині ця модель ще обговорюється й кінцевого варіанта немає", — зазначив Качка.
Він зауважив, що Україна є одним із лідерів зі зменшення викидів протягом останніх 30 років. Зокрема, нині держава є на рівні трохи більш як 38%, і це рівень, який є амбітнішим за той, що декларує ЄС. Однак такий показник досягнуто не завдяки екологічним заходам. І в цьому, наголосив Качка, є найбільший виклик для кліматичної політики.
"Ми розуміємо, що це скорочення далося або ціною зменшення ВВП (тобто збідніння людей), або окупацією та фізичним знищенням виробничих об’єктів. Для нас НВВ2 є не тільки амбіцією для зменшення й надалі. Це амбіція трансформації та кліматичної, й економічної політики, щоб вони забезпечували економічне зростання та протидію кліматичним викликам", — пояснив урядовець.
Водночас Тарас Качка не назвав конкретних цифр розміру НВВ2, які нині обговорюються. За його словами, у липні уряд планує визначити показники НВВ2 з погляду зменшення цифр викидів і завдяки чому це буде досягатися.
"Ми працювали над кількома варіантами. Найбільше, що нас цікавить і непокоїть, – як досягати цього результату. Саме тому ми нині спілкуємося з бізнесом, профільними асоціаціями, щоб скоригувати цю позицію та зробити її комфортною для всіх, не порушивши бізнесових і соціальних аспектів", – резюмував він.
Як писала ЕкоПолітика, у проєкті Другого національно-визначеного внеску в Паризьку угоду, який представило Міністерство довкілля, є три тривожних елементи, які викликають занепокоєння бізнес-спільноти.