У Швеції на воду спустять електричний пором. Фото Innovation Origins  

У Швеції на воду спустять електричний пором. Фото

Маргарита Толстих

Екологічний пором покликаний замінити застарілі та шкідливі для довкілля дизельні кораблі

У Стокгольмі вже наступного 2022 року на воду спустять екологічний пором, який працює на електриці та здатен розвивати велику швидкість.

Про це повідомляє Innovation Origins.

Розробка вже отримала назву Candela P-30. Її виробництвом керує Мікаель Мальберг.

"Використання швидких електричних поромів може вирішити проблему заторів у містах та навколо них. Це запропонує рішення в таких містах, як Амстердам, Сеул та Сан-Франциско, тим більше, що вам не доведеться будувати для цього будь-яку нову інфраструктуру", - каже Мальберг.

Пором зможе розвивати швидкість до 30 морських вузлів. Це приблизно 55 кілометрів за годину. Сконструйований він таким чином, що долатиме відстань у 11 кілометрів без підзарядки.

При конструюванні порома використали технологію "підводні крила". Вона дозволяє зробити тертя між судом і поверхнею води мінімальним. Таким чином, це дозволить економити енергію і долати великі відстані без підзарядки акумулятора.

Електричний пором повинен бути енергоефективнішим приблизно на 80 відсотків, ніж сучасні швидкісні пороми.

Пором також буде економним в експлуатації. Він використовує близько трьох кіловат-годин на морську милю. Це приблизно одна десята від споживання звичайного судна. Його обслуговування обійдеться на 40-50 відсотків дешевше в рік, ніж звичайних морських суден.

Пором буде обслуговувати жителів близько  30 тисяч населених островів, які розташовані біля узбережжя Стокгольма. Зараз для їх зручності щодня між архіпелагом та центром Стокгольма курсують 60 дизельних кораблів.

ЕкоПолітика раніше розповідала про електричний сміттєвоз, який комунальники почали тестувати в Німеччині.

Читайте також
Названо три ключові моменти на шляху до зниження викидів вуглецю в сталеливарній галузі
Названо три ключові моменти на шляху до зниження викидів вуглецю в сталеливарній галузі

Зокрема, брухт стане основним металом для виробництва сталі

У Франції декарбонізують найбільший завод із виробництва вапна
У Франції декарбонізують найбільший завод із виробництва вапна

Завдяки новому проєкту Lhoist зможе скоротити викиди CO2 на заводі в Реті більш ніж на 600 000 тонн на рік

У Франції хочуть скоротити викиди заводу з виробництва вапна на понад 0,6 млн тонн
У Франції хочуть скоротити викиди заводу з виробництва вапна на понад 0,6 млн тонн

Реалізація проєкту стане можливою, завдяки державному фінансуванню з схем підтримки декарбонізації

Декарбонізація у секторі роздрібної торгівлі: хто платитиме за кліматичну стійкість
Декарбонізація у секторі роздрібної торгівлі: хто платитиме за кліматичну стійкість

Розподіл витрат буде значно відрізнятися за підсекторами роздрібної торгівлі, а часові рамки інвестицій будуть вимірюватися десятиліттями