Країни на узбережжі Середземного моря скидають півмільйона тонн пластику в море, еквівалентно 33 800 пластикових пляшок щохвилини, що знижує привабливість для туристів.
Боротьба з пластиковим забрудненням коштує туристичній індустрії близько €268 мільйонів на рік, а шкідливі наслідки для морських істот не підраховані, повідомляє Worldcrunch.
Про це йдеться в дослідженні "Зупинити потік пластику: ефективні заходи щодо уникнення одноразового пластику та упаковки в готелях" німецького відділення Всесвітнього фонду дикої природи (WWF).
Багато власників готелів уже прибирають свої ділянки пляжу рано вранці, але це не є довгостроковим вирішенням гострої екологічної проблеми, яка стала загрозою для галузі. Адже туристи хочуть бачити середовище без пластику та іншого сміття, вони не повертаються в готелі, надаючи перевагу більш чистим місцям.
Щороку 200 мільйонів людей обирають Середземномор’я своїм місцем відпочинку, однак збільшення кількості туристів також означає збільшення відходів. У середньому кількість сміття, створюваного в Середземному морі, зростає приблизно на одну третину протягом сезону. На Майорці цей показник майже вдвічі вищий під час курортного сезону, а на деяких грецьких островах може сягати втричі більшої кількості відходів, які утворюються протягом зимових місяців.
На Майорці планується прийняти закон, який переважно забороняє одноразовий пластик, але він набуде чинності не раніше 1 січня 2023 року.
В матеріалі зазначили, що відпочиваючі мають високі очікування щодо комфорту в готелях і споживчу поведінку і тому є частиною проблеми. Наприклад гості неохоче відмовляються від безкоштовної води в пляшках у своїх номерах.
Автори дослідження Мартіна фон Мюнххаузен і Бернхард Бауске провели інтерв’ю з власниками готелів, експертами з неурядових організацій, місцевих і регіональних органів влади та компаній з утилізації відходів на Майорці, Ніцці, Ріміні, Закінтосі та Корфу, щодо того, як можна уникнути використання одноразового пластику в усіх приміщеннях готелю – кухні, кімнатах, барі, відкритих зонах, басейні та приміщеннях для співробітників.
“Відповідь можна підсумувати трьома словами: зменшити, повторно використовувати та переробити”, – зазначили в матеріалі.
Автори дослідження запропонували низку заходів для того, щоб якомога менше пластику потрапляло в океан, зокрема інвентаризація відходів, сортування сміття, переробка.
Для початку вони пропонують придбати правильні речі, наприклад, замість використання одноразової упаковки в готелях повинні бути контейнери, які можна повернути та використати повторно. Що стосується сніданку "шведський стіл", багато готелів уже використовують багаторазові контейнери. Але, згідно з інтерв'ю, вони стикаються з опором, коли намагаються ввести їх у кімнати для гостей.
"У розкішних готелях багато гостей чекають крихітних пляшечок дорогого гелю для душу, шампуню чи лосьйону для тіла у ванній кімнаті", — каже Єва Макілл-Лінненберг з німецької туристичної компанії Wikinger Reisen.
Вона зазначила, що встановлення великого дозатора мила на стіні не створить такого ж враження.
Святкові компанії часто змушені поступатися цій битві, але не завжди. Wikinger Reisen просить гостей приносити з дому багаторазові пляшки. Під час свят у Південній Африці компанія тепер має диспенсери для води в автомобілях для сафарі, що економить 200 000 пластикових пляшок щороку.
Багаторазові пляшки з водою все ще залишаються одним із найефективніших способів скорочення відходів. Однак продаж бутильованої води є важливим джерелом доходу для багатьох готелів.
Фон Мюнхгаузен зазначила, що допоки немає економіки переробки, готелі мають бути лідерами у сталому туризмі та вирішенні проблеми відходів. Наприклад в регіонах, де недостатньо державних послуг, деякі готелі об’єднують зусилля, щоб створити власні приватні системи управління відходами.
Також важливо залучати гостей до вирішення проблеми. Відпочиваючі можуть зробити свій внесок, наприклад взяти з собою пляшки з водою та багаторазові пакети для покупок, а також забрати сміття з пляжу.
"Цінність поїздки можна оцінити не кількістю зручностей у поліетиленовій упаковці, які пропонує готель, а вільним від сміття ландшафтом, чистими пляжами та здоровим океаном", – пишуть автори дослідження.
Нагадаємо, в Австралії за 6 років кількість пластикового забруднення на узбережжі зменшилася в середньому на 30%, завдяки ініціативам місцевих органів влади.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, заяви великих товарних брендів, зокрема Coca-Cola і Unilever, про екологічність пластикового паковання вводять споживачів в оману.