Coca-Cola та низку інших відомих брендів викрили в брехні про екологічне паковання

Coca-Cola та низку інших відомих брендів викрили в брехні про екологічне паковання

Олена Яценьо

Компанія замовчує, що є найбільшим у світі пластиковим забруднювачем

Заяви великих товарних брендів, зокрема Coca-Cola і Unilever, про екологічність пластикового паковання вводять споживачів в оману.

Про це йдеться у звіті екологічної некомерційної організації Change Markets Foundations, повідомляє The Guardian.

Як стверджують в організації, заяви про те, що компанії використовують "океанський" або "переробний" пластик для боротьби з кризою забруднення пластиком, є одним із найпоширеніших прикладів грінвошингу.

Згідно зі звітом, у заявах компаній наведено непереконливі докази того, як вони справляються з кризою забруднення. В організації вважають, що піар про екологічні ініціативи роблять для того, щоб приховати збитки, яких насправді завдають природі.

"Наше останнє розслідування виявило безліч оманливих заяв, що роблять відомі люди, яким довіряють споживачі. Це тільки верхівка айсберга, і дуже важливо, щоб регулюючі органи поставилися до цього питання серйозно, – сказав керівник Changing Markets Foundation Джордж Гардінґ-Роллс. – Індустрія із задоволенням хвалиться своїми екологічними досягненнями, посилюючи водночас пластикову кризу".

Наприклад, та сама Coca-Cola витратила мільйони на просування кампанії, яка розповідає про те, що її пляшки на 25% складаються з морського пластику. При цьому компанія замовчує, що є найбільшим у світі пластиковим забруднювачем.

Виробник цукерок Mentos, компанія Perfetti Van Melle, інформує покупців про свої нові нібито екологічні картонні коробки, але приховує, що насправді це паковання є композитним матеріалом із картону, алюмінію і пластику, що не підлягає переробленню.

Шампунь Head & Shoulders (Procter & Gamble) розливають у нові флакони, виготовлені із зібраного на пляжах пластику. Однак синій колір пляшки – доказ того, що вона не підлягає подальшій переробці.

Тим часом компанія Unilever, яка замінила ПЕТ-пляшки з мийною рідиною на пакети. Виробник зробив це в межах своєї кампанії зі стимулювання повторного використання. Однак якщо ПЕТ-пляшки для переробки придатні, то пакети – ні.

Дослідження охоплює 15 країн і регіонів на п'яти континентах. Приклади показують, що бренди рекламують і продають продукти, стверджуючи, що вони найкращі для навколишнього середовища. Але реальність залишається іншою: паковання не переробляється, важко переробляється або використовує невелику частину "океанічного" пластику.

Фонд Change Markets Foundations разом із організацією Zero Waste Europe закликали до створення замкнутих систем переробки для вирішення проблеми пластикового забруднення.

"Ми маємо ухвалити системні рішення, такі як абсолютне скорочення використання пластикового паковання, наприклад", — сказано у звіті.

Раніше ЕкоПолітика писала, що в січні 2022 року Верховна Рада України зареєструвала законопроєкт № 6446 "Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання застосування екологічних маркувань і декларацій", який серед іншого передбачає вилучення з обігу псевдоекологічної продукції.

Читайте також
Глобальний договір про обмеження пластику: країни провалили ухвалення документу
Глобальний договір про обмеження пластику: країни провалили ухвалення документу

Завадили держави, які у великих обсягах видобувають нафту та газ

У Кореї почалися переговори щодо Глобального договору про обмеження пластику
У Кореї почалися переговори щодо Глобального договору про обмеження пластику

Якщо документ не вдасться узгодити, обговорення продовжиться наступного року

Вчені знайшли несподіване джерело мікропластику, присутнє в кожній оселі
Вчені знайшли несподіване джерело мікропластику, присутнє в кожній оселі

До цього часу ніхто особливо не звертав увагу на побутові губки, як потужних постачальників крихітних часток пластику у довкілля

Вчені розповіли, пластик якого кольору більш небезпечний для людей та довкілля
Вчені розповіли, пластик якого кольору більш небезпечний для людей та довкілля

Вони також дали рекомендації виробникам, дизайнерам і споживачам