За даними консалтингової компанії Circular Energy Storage, глобальні потужності з переробки акумуляторів зростуть майже в 10 разів з 2021 по 2025 рік і перевищать доступну пропозицію брухту у 2022 році.
Дефіцит брухту збережеться протягом наступного десятиліття, поки перші моделі електромобілів у великих кількостях не потраплять на звалища, повідомляє Bloomberg.
Старі батареї з часом почнуть з’являтися, але переробним компаніям необхідно вижити до того часу. Ймовірно, до 2025 року на підприємствах з переробки може бути втричі більше площ, ніж брухту. Очікується, що наступні кілька років будуть “важкими” для сектора.
В матеріалі зазначили, що потужність переробки буде зростати набагато швидше, ніж постачання акумуляторного брухту. Деякі компанії навіть розглядають можливість доповнити свої заводи первинним матеріалом. Однак це суперечливе рішення, адже переробка повинна стати важливою та екологічно чистою відповіддю на обмеження видобутку таких металів, як літій і кобальт.
Для європейських автовиробників існує нагальна потреба будувати заводи з випередженням правил, які з 2030 року змусять їх використовувати більше перероблених матеріалів у своїх акумуляторах. Проте промисловість колективно будує заводи занадто швидко.
Для переробки використовують або старі, використані батареї, або відходи акумуляторних заводів.
В матеріалі зазначили, що більшість електромобілів, які зараз їздять, залишатимуться у користуванні роками, і навіть їх здають на металобрухт, акумулятори часто продають для повторного використання. Зокрема для використання в інших транспортних засобах або в системах накопичення енергії. За даними CES, для того, щоб старі батареї врешті-решт потрапили на заводи з переробки, може знадобитися до 25 років.
Виробники акумуляторів також скорочують відходи на своїх заводах, залишаючи ще менше матеріалів для переробників.
Нове дослідженняя Benchmark Mineral Intelligence показало, що у 2025 році 78% доступного брухту буде складатися з відходів виробництва, тоді як відпрацьовані батареї становитимуть 22%. Лише в середині-кінці 2030-х років галузь досягне точки перелому, коли обсяги використаних батарей, доступних переробникам, почнуть різко зростати.
Понад 80% світових потужностей з переробки батарей розташовано в Китаї, де, ймовірно, з’явиться перша велика хвиля брухту.
"З точки зору того, звідки надходить брухт, Китай буде домінувати в постачанні, — сказала аналітикиня Benchmark Сара Колборн. – Це досить непрозорий ринок для розуміння, але переважна більшість потужностей знаходиться в Китаї, і обсяг доступного брухту буде більшим у Китаї".
Батареї, що знаходяться в старій електроніці, є ще одним основним джерелом постачання, але це буде залежати від ефективності правил, покликаних переконати споживачів вичистити свої ящики та переробити старі гаджети.
У короткостроковій перспективі переробники будуть значною мірою покладатися на брухт, який утворюється в процесі виготовлення акумуляторів. Але навіть це відчуває тиск. Так Circular Energy Storage у серпні 2022 року знизив свої довгострокові прогнози щодо виробничого брухту більш ніж наполовину, щоб показати значні прориви в ефективності виробництва за останні кілька років.
До 2030 року на переробку все одно припадатиме менше 10% світових поставок, але протягом наступного десятиліття вона значно зросте. Однак дефіцит все одно зберігатиметься через різке зростання галузі електромобілів.
Нагадаємо, кількість електронних відходів стрімко збільшується, що спричиняє кризу ресурсів, які можуть закінчитися в наступному столітті.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, дослідники з університетів Лейден-Делфт-Еразмус, Нідерланди, стверджують, що у центрі уваги енергетичного переходу ЄС має бути перехід від викопного палива до критичних металів.