Парковка для електромобілів замість екологічних реформ: чим займаються нардепи?

Парковка для електромобілів замість екологічних реформ: чим займаються нардепи?

Олена Бережнюк

Депутати парламентського комітету з питань екологічної політики замість розгляду законопроектів облаштовують простір навколо Верховної Ради

На парковці біля Верховної Ради можуть дозволити залишати лише електромобілі. Про це в інтерв’ю РБК-Україна заявив заступник голови Комітету Верховної ради з питань екологічної політики та природокористування Олександр Маріковський.  За словами депутата, цю ідею висунув його колега  по комітету Ігор Кривошеєв під час недавнього з’їзду фракції "Слуга народу".  Маріковський зазначив, ініціативу підтримали перші особи фракції, заступник голови парламенту Руслан Стефанчук та навіть президент Володимир Зеленський. Та чи справді окрема парковка – це те, чим повинні займатися депутати екологічного комітету?

На офіційному сайті комітету з питань екологічної політики вказано, що до предметів його відання належить "охорона, збереження, використання та відновлення (відтворення) природних ресурсів, у тому числі атмосферного повітря". Електромобільну парковку біля будівлі парламенту сам Маріковський називає пропагандою електромобілів, які не мають шкідливих викидів у атмосферу. Тому загалом, питання парковок для електротранспорту можна віднести до профільної діяльності комітету. Але тут варто розуміти, що одна парковка біля однієї державної установи проблеми не вирішує. Адже автомобілями у нашій країні все ще користуються не лише нардепи.

Узагалі парковка біля Верховної Ради давно не вміщає транспорту усіх депутатів, навіть при тому, що у нинішнє скликання прийшло багато нових, "не заплямованих корупцією" осіб. Припаркуватися "біля купола" можуть лише кілька десятків автомобілів, тому ця ініціатива, якщо вона буде реалізована, може змусити пересісти на електротранспорт, максимум 20-30 нардепів. Що це може змінити у багатомільйонній столиці чи у всій країні?

"Я так розумію, екокомітет уже вирішив всі екологічні проблеми України і тепер вони замислилися над екологічною проблемою біля парламенту. – говорить експерт з управління відходами Українського інституту майбутнього Олександр Лимар. – Явно, інших задач нема, тому вирішили зайнятися парковками. Ми говоримо про парламент, який працює на всю державу. Якщо він займається парковками біля своєї будівлі – це показує рівень нашого екологічного комітету".

Маріковський визнає, крок справді незначний. Але на його думку, важливий:

"Це дійсно абсолютно маленький здвиг. – заявив він під час брифінгу у стінах Ради. – Але це про комунікацію. Про те, що ми поширюємо для наших органів місцевого самоврядування інформацію, що ви маєте для людей, які живуть у ваших регіонах, поширювати екологічну свідомість. Про те, що ми проти загазованості автотранспортом повітря. Хочемо, щоб саме електротранспорт і його перевага, 0 викидів СО2, домінували у нас в Україні".

Попит на електромобілі справді можна стимулювати через привілеї у паркуванні. Приміром, таким шляхом пішли у Лондоні. Там власникам електрокарів дозволили безкоштовно паркуватися у центральній частині столиці. Можливо, і нашим парламентарям варто було б мислити хоч трохи ширше? Тим більше, що хто, як не вони, має необхідні важелі впливу для радикальних змін?

"Чому лише перед парламентом? – цікавиться Лимар. – Я б їм порадив в усьому центрі Києва дозволити парковку лише для електромобілів: і перед парламентом, і перед Кабінетом міністрів і перед усіма державними установами. Ця ідея має на меті зменшити присутність автомобілів з двигуном внутрішнього згорання, щоб вони менше впливали на навколишнє середовище. Тому давайте усі парковки, якими користуються чиновники, зробимо для електромобілів. Може, вони пересядуть на тролейбуси, чи на метро, яке теж електричне. Якщо ж зробити лише мізерний паркінг біля парламенту – це навіть звучить не серйозно".

Які автомобілі паркувати чи не паркувати біля будівлі парламенту – це організаційне питання, яке цілком можна вирішити на рівні апарату Верховної Ради. Представники ж профільного комітету мали б займатися своїми прямими обов’язками – законотворчістю. Наприклад, реформою системи управління відходами. Профільний законопроект №2207-1-д ухвалили в першому читанні ще в липні 2020-го. Але досі на друге читання від не винесений. На запитання "ЕкоПолітики" про те, коли цей законопроект все ж опиниться у пріоритеті, Маріковський відповів, що члени підкомітету з досі ознайомлюються з текстом, бо раніше не мали готового документа. Будемо сподіватися, що за таким важливим питанням, як організація парковок навколо парламенту, члени підкомітету все ж знайдуть час, щоб розглянути законопроект про у визначений термін, 27 жовтня…

Загалом не дивно, що ідея з парковкою для електромобілів знайшла відгук у керівництва фракції та вищого керівництва держави. Це чергова красива піар-ініціатива, як то висадження "мільярду дерев". Такі ідеї гарно виглядають на папері та подобаються масовій аудиторії, щоправда, стосунку до реального покращення стану довкілля в Україні мають дуже мало…

Читайте також
У США розробили нові екологічні правила для авторинку
У США розробили нові екологічні правила для авторинку

У 2023 році електромобілі склали менш як 8% усіх продажів нових автомобілів у США

У 2023 році світові продажі електромобілів зросли на 31% – дослідження
У 2023 році світові продажі електромобілів зросли на 31% – дослідження

Очікується, що у 2024 році глобальне зростання продажів електромобілів сягне 25-30%

Українець переобладнав “Таврію” на електромобіль з сонячними панелями
Українець переобладнав “Таврію” на електромобіль з сонячними панелями

СЕС на даху автомобіля забезпечує додаткове джерело енергії для зарядки акумулятора