Витрати на технічне обслуговування електромобілів на акумуляторних батареях на 40% нижчі, ніж в автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння.
Про це йдеться в дослідженні Аргонської національної лабораторії Міністерства енергетики США, яке опублікували 12 серпня. Аналіз показав також, що серед легкових авто гібридний електромобіль має найнижчу вартість.
Повністю електричні автомобілі стрімко наближатимуться до гібридних за витратами в міру зниження вартості акумуляторів; авто на водневих паливних елементах — у міру зниження цін на водень.
Дослідження під назвою "Комплексна кількісна оцінка сукупної вартості володіння для автомобілів із різними класами розмірів і силовими агрегатами" дає повну картину витрат на володіння й експлуатацію різних транспортних засобів. Нововведення цієї праці в тому, що в ній розглянуто й авто на альтернативних паливах.
"У минулому було проведено безліч досліджень вартості транспортних засобів і вартості палива. У даних були прогалини, особливо щодо силових агрегатів на альтернативному паливі: електромобілів, автомобілів на паливних елементах. Вони новачки на дорозі, тому було важко дізнатися, наприклад, їхні історичні потреби в обслуговуванні протягом їхнього терміну експлуатації. Наш аналіз допоміг заповнити ці прогалини", — сказав Девід Гольке, аналітик з енергетики та навколишнього середовища з Аргонської лабораторії та співавтор дослідження.
Тож дослідники оцінили всі види наявних сьогодні силових установок: традиційний двигун внутрішнього згоряння, гібридний автомобіль, гібрид, що під'єднується, електромобіль на водневих паливних елементах і акумуляторний електромобіль.
Усі машини розділили на легкові автомобілі (компактні й середньорозмірні седани), середньорозмірні та повнорозмірні позашляховики й пікапи, легкий і середній комерційний транспорт.
Зокрема, дослідження показало, що комерційні електромобілі з акумуляторними батареями для далеких перевезень, які сьогодні є найдорожчими через свої великі акумулятори, стануть найменш дорогими силовими агрегатами у 2035 році, оскільки ціни на акумулятори продовжують падати.
Абсолютна перемога дісталася електрокарам тільки в категорії "транспортні засоби для доставки", маленьких вантажівок для розвезення інтернет-замовлень, піци та інших товарів. До 2025 року вони виявляться найбільш вигідними для володіння транспортом.
Для розрахунку вартості володіння й утримання дослідники використовували такі параметри: вартість купівлі автомобіля, амортизація, витрати на паливо, витрати на страховку, технічне обслуговування, ремонт і податки.
Аналіз проводили за допомогою інструмента Argonne Autonomie, створеного для моделювання енергоспоживання та продуктивності.
Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що 11 серпня президент Володимир Зеленський підписав закони, які з 1 січня 2021 року запровадять преференції для стимулювання розвитку галузі екологічного транспорту в Україні.
Зазначимо, що в травні глава держави підписав закони про внесення змін до Податкового та Митного кодексів щодо пільгового розмитнення "євроблях".
Нагадаємо також, що Міністерство інфраструктури висунуло ідею поетапної заборони на ввезення і першу держреєстрацію в Україні автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння, зокрема вироблених в Україні.