"ДТЕК Енерго" першою в Україні побудувала дорогу з золошлаками

"ДТЕК Енерго" першою в Україні побудувала дорогу з золошлаками

Олена Яценьо

Проєкт може стати прецедентом

Компанія "ДТЕК Енерго" побудувала 900 м дороги в районі Бурштинської ТЕС з використанням золошлаків – продукту згоряння вугілля.

Про це повідомила пресслужба компанії в четвер, 11 листопада.

""ДТЕК Енерго" стала першою компанією в Україні, яка побудувала дорогу із застосуванням золошлаків. 900 м – невеликий, але вкрай важливий крок уперед для вітчизняної інфраструктури, – зазначив генеральний директор "ДТЕК Енерго" Ільдар Салєєв. – Ця дорога – наш "експериментальний зразок", який має показати, як можна ефективно утилізувати відходи вугільних станцій, будувати якісні та дешеві дороги та одночасно покращувати екологію. "ДТЕК Енерго" – енергетичний бізнес, який зараз стає більш екологічним, ефективним та технологічним. Дорога із золошлаків – один із перших проєктів, що показують нашу трансформацію".

У компанії зазначили, що процес будівництва такої дороги є цілком екологічним.

Окрім того, проєкт може стати прецедентом для подальшого розвитку інфраструктури й застосування золи як замінника традиційних будівельних матеріалів.

"У 900-метровій ділянці дороги використано 300 тонн сухої і вологої золи. Вартість проєкту становить 22 млн грн", – повідомили в "ДТЕК Енерго".

Золу використано як в основі під асфальтобетонне покриття, так і в самому покритті. У нижньому шарі-основі – 25% зволоженої золи. Тут вона виступила замінником піску.

У верхньому шарі зола міститься у складі асфальтобетону – замість традиційного мінерального порошку. Як зауважили в компанії, зола значно дешевша, ніж цей порошок, тож з економічного погляду "золошлакові" дороги є доцільні.

Будівництво відбувалося за підтримки науковців. Дорожній науково-дослідний інститут ім. Шульгіна провів дослідження і випробовування золи у власній лабораторії. Учені дійшли висновку, що асфальтобетони, виготовлені на основі золи винесення, не поступаються за якостями традиційним асфальтобетонам.

На основі рекомендацій інституту ім. Шульгіна інший державний інститут, "Укрдіпродор", розробив проєкт будівництва дороги.

Нагадаємо, що бізнес-спільнота закликала державу стимулювати використання відходів теплових електростанцій (ТЕС) і теплоелектроцентралей (ТЕЦ) в автодорожньому будівництві.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що група "Метінвест" надала допомогу в будівництві й ремонті доріг селу Красна Поляна в Донецькій області й дачному кооперативу "Вогник", який розташований у Дніпрі. А саме маріупольські комбінати відвантажили на безплатній основі 8000 тонн металургійного шлаку для відновлення та благоустрою доріг.

Читайте також
Не відходи, а ресурси: що робити з мільярдами тонн металургійних шлаків України
Не відходи, а ресурси: що робити з мільярдами тонн металургійних шлаків України

Шлаки в багатьох розвинених країнах відносяться до вторинної сировини та не мають статусу відходів

ДТЕК може відновити будівництво “зеленої” електростанції
ДТЕК може відновити будівництво “зеленої” електростанції

Наразі всі вітрові станції ДТЕК зупинено і законсервовано

ДТЕК ініціювала проєкт "30 до 2030 року": що він передбачає
ДТЕК ініціювала проєкт "30 до 2030 року": що він передбачає

"30 до 2030" має стати важливою частиною плану відновлення України