"ДТЕК Енерго" першою в Україні побудувала дорогу з золошлаками

"ДТЕК Енерго" першою в Україні побудувала дорогу з золошлаками

Олена Яценьо

Проєкт може стати прецедентом

Компанія "ДТЕК Енерго" побудувала 900 м дороги в районі Бурштинської ТЕС з використанням золошлаків – продукту згоряння вугілля.

Про це повідомила пресслужба компанії в четвер, 11 листопада.

""ДТЕК Енерго" стала першою компанією в Україні, яка побудувала дорогу із застосуванням золошлаків. 900 м – невеликий, але вкрай важливий крок уперед для вітчизняної інфраструктури, – зазначив генеральний директор "ДТЕК Енерго" Ільдар Салєєв. – Ця дорога – наш "експериментальний зразок", який має показати, як можна ефективно утилізувати відходи вугільних станцій, будувати якісні та дешеві дороги та одночасно покращувати екологію. "ДТЕК Енерго" – енергетичний бізнес, який зараз стає більш екологічним, ефективним та технологічним. Дорога із золошлаків – один із перших проєктів, що показують нашу трансформацію".

У компанії зазначили, що процес будівництва такої дороги є цілком екологічним.

Окрім того, проєкт може стати прецедентом для подальшого розвитку інфраструктури й застосування золи як замінника традиційних будівельних матеріалів.

"У 900-метровій ділянці дороги використано 300 тонн сухої і вологої золи. Вартість проєкту становить 22 млн грн", – повідомили в "ДТЕК Енерго".

Золу використано як в основі під асфальтобетонне покриття, так і в самому покритті. У нижньому шарі-основі – 25% зволоженої золи. Тут вона виступила замінником піску.

У верхньому шарі зола міститься у складі асфальтобетону – замість традиційного мінерального порошку. Як зауважили в компанії, зола значно дешевша, ніж цей порошок, тож з економічного погляду "золошлакові" дороги є доцільні.

Будівництво відбувалося за підтримки науковців. Дорожній науково-дослідний інститут ім. Шульгіна провів дослідження і випробовування золи у власній лабораторії. Учені дійшли висновку, що асфальтобетони, виготовлені на основі золи винесення, не поступаються за якостями традиційним асфальтобетонам.

На основі рекомендацій інституту ім. Шульгіна інший державний інститут, "Укрдіпродор", розробив проєкт будівництва дороги.

Нагадаємо, що бізнес-спільнота закликала державу стимулювати використання відходів теплових електростанцій (ТЕС) і теплоелектроцентралей (ТЕЦ) в автодорожньому будівництві.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що група "Метінвест" надала допомогу в будівництві й ремонті доріг селу Красна Поляна в Донецькій області й дачному кооперативу "Вогник", який розташований у Дніпрі. А саме маріупольські комбінати відвантажили на безплатній основі 8000 тонн металургійного шлаку для відновлення та благоустрою доріг.

Читайте також
"Кривбасзалізрудком" скидав неочищені шахтні води: екоінспектори виявили порушення
"Кривбасзалізрудком" скидав неочищені шахтні води: екоінспектори виявили порушення

Відповідальних притягнуто до адміністративної відповідальності

"Велике будівництво" Зеленського розкритикували: на Київщині хочуть побудувати автобан на місці лісу
"Велике будівництво" Зеленського розкритикували: на Київщині хочуть побудувати автобан на місці лісу

У Києві влада реагує на позицію громадськості, а от у регіонах — ситуація набагато гірша

ДТЕК більше не будуватиме об'єкти ВДЕ-генерації за "зеленим" тарифом
ДТЕК більше не будуватиме об'єкти ВДЕ-генерації за "зеленим" тарифом

Першим проєктом без "зеленого" тарифу стане вітроелектростанція потужністю 500 МВт

EBA закликала якнайшвидше доопрацювати й ухвалити закон про відходи
EBA закликала якнайшвидше доопрацювати й ухвалити закон про відходи

Бізнес акцентував на питаннях, пов’язаних з управлінням промисловими відходами