Мінінфраструктури хоче заборонити ввезення в Україну дизельних та бензинових авто Shutterstock

Мінінфраструктури хоче заборонити ввезення в Україну дизельних та бензинових авто

Пропозиція міністерства стосується і автомобілів, вироблених в Україні

Міністерство інфраструктури висунуло ідею поетапної заборони на ввезення і першу держреєстрацію в Україні автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, в тому числі вироблених в Україні.

Відповідний законопроект опублікували на сайті відомства.

Як повідомляється, документ розробили для стимулювання "використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами".

Законопроєкт пропонує заборонити ввезення і першу державну реєстрацію в Україні:

  • вживаних автомобілів з дизельними двигунами внутрішнього згоряння (з 1 січня 2027 року);
  • нових автомобілів з дизельними двигунами внутрішнього згоряння, а також б/у і нових автомобілів з бензиновими двигунами внутрішнього згоряння (з 1 січня 2030 року).

"Заборона не поширюватиметься на автомобілі Збройних Сил України та інших військових формувань, автомобілі, що використовуються фермерськими господарствами з метою їх використання за межами автомобільних доріг загального користування при веденні фермерського господарства, і автомобілі, які передаються у спадок, а також на автомобілі, вироблені до 1 січня 1981 року", – пояснили в міністерстві.

"90-95% викидів забруднюючих речовин в повітря припадає на автомобільний транспорт з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), за винятком індустріальних мегаполісів, в яких до забруднюючих викидів від автотранспорту додатково додаються шкідливі викиди промислового виробництва", – відзначили в пояснювальній записці.

Також повідомляється, що "транспортна політика ЄС поставила завдання скоротити наполовину використання автомобілів на традиційних видах палива в містах до 2030 року і повністю від них відмовитися до 2050 року".

"При цьому, з огляду на бідніший рівень життя громадян України на відміну від жителів ЄС, автомобільний транспорт українців і юридичних осіб, які є резидентами України, має більш високі показники експлуатації автомобілів, як по пробігу, так і за термінами їх експлуатації, що є наслідком, зокрема, ввезення на територію України вживаних автомобілів з ЄС", – пояснили автори законопроєкту.

Крім того, вони попереджають, що, якщо закон буде прийнятий, незадовго до початку дії заборони в Україну можуть ввезти велику кількість вживаних автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння з країн ЄС для подальшої реалізації в Україні.

Також наголошується, що в разі повної заміни автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння на електромобілі повністю припиниться викид низки шкідливих речовин в повітря.

"За умови повної заміни автомобілів з ДВС на електромобілі зникне потреба в споживанні зазначених видів пального для автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, що зменшить споживання природних ресурсів (нафти, газу) і матиме позитивний вплив на зменшення залежності України від Російської Федерації", – резюмували в пояснювальній записці.

Раніше ЕкоПолітика писала про те, що однією з головних причин забруднення повітря в Україні є автотранспорт.

Також експерти назвали основні марки електромобілів, найпопулярніших серед автовласників в Україні.

Теги:
Читайте також
Стало відомо, які авто здорожчають із 1 січня через впровадження Євро-6
Стало відомо, які авто здорожчають із 1 січня через впровадження Євро-6

До введення нових еконорм залишилося 3 місяці

Важливо вже сьогодні заводити на дороги України автобуси екостандарту Євро-6, – Гайдамаха
Важливо вже сьогодні заводити на дороги України автобуси екостандарту Євро-6, – Гайдамаха

Світ рухається в напрямку збереження екології. Транспорт – це один з найголовніших джерел викидів СО2

У жовтні українці придбали 4,5 тисячі електромобілей
У жовтні українці придбали 4,5 тисячі електромобілей

З початку 2023 року зареєстрували 28,7 тисячі електромобілей