Європейська комісія презентувала план справедливого переходу до кліматично нейтральної економіки в межах стратегії Green Deal.
Він є доповненням до пакету законопроєктів Fit for 55 для скорочення викидів парникових газів у Євросоюзі на 55% до 2030 року порівняно з 1990 роком, повідомляє з посиланням на пресслужбу Єврокомісії видання "Інтерфакс-Україна".
"Справедливість і солідарність є визначальними принципами стратегії European Green Deal. Ключові фактори успіху "зеленого" переходу полягають у заходах підтримки людей та їхній активній участі (у "зеленому" переході. — Ред.). З урахуванням впровадження правильних заходів "зелений" перехід до ЄС може створити додатково 1 млн робочих місць до 2030 року та близько 2 млн — до 2050 року", — наголошується в повідомленні ЄК.
Єврокомісія пропонує впроваджувати політику в контексті підтримки зайнятості, полегшення переходу з одного робочого місця на інше, доступності якісної освіти, зокрема, у сфері "зеленої" трансформації.
Окрім того, ЄК пропонує країнам-членам запроваджувати пільгові податкові режими та системи соцзахисту в секторах, що прагнуть до досягнення кліматичних цілей, і полегшувати доступ до фінансування для малого та середнього бізнесу, чия діяльність також сприяє виконанню кліматичних цілей ЄС.
Як пояснили в Єврокомісії, Соціальний кліматичний фонд, про створення якого було оголошено в липні, підтримуватиме вразливі домогосподарства, користувачів транспорту та дрібних підприємців, які можуть постраждати від запровадження системи торгівлі викидами (СТВ) для транспортного сектору та сектору опалення будівель у ЄС. Також Фонд надасть країнам-членам фінансування в розмірі EUR72,2 млрд на період 2025-2032 років та фінансуватиметься за кошт надходжень від реалізації квот на викиди в європейській СТВ (EU ETS).
Тож головний виконавчий орган ЄС підтвердив свій намір запровадити другу СТВ у Євросоюзі для транспортного сектору та сектору опалення будівель, незважаючи на критику низки євродепутатів.
До того ж ЄК пропонує переглянути регламент транс'європейських транспортних коридорів (TEN-T) для його адаптації до стратегії Green Deal, яка передбачає скорочення викидів транспортного сектора на 90% до 2050 року порівняно з 1990 роком. Зокрема, великі 424 міста TEN-T мають до 2025 року розробити план сталої міської мобільності.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, ціна квот на викиди вуглекислого газу в європейській системі торгівлі викидами (EU ETS) зросла до рекордних 67,55 євро за тонну в підсумку кліматичного саміту COP26.
Нагадаємо, що Європейський Союз планує вловлювати з атмосфери Землі 5 млн тонн вуглекислого газу щороку до кінця поточного десятиліття для планового досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року.