Провідні хіміки з каліфорнійського стартапу H2MOF, США, розробили новий тип резервуара для зберігання водню, який має стати найбільш дешевим, ефективним та безпечним з усіх сучасних пропозицій.
Резервуар з металоорганічного каркаса здатний утримувати водень у твердому стані, адсорбуючи його в спеціально розроблені наноматеріали, повідомляє Forbes.
Зазначається, що резервуар створили на базі досліджень професора хімії Каліфорнійського університету в Берклі Омара Ягі та лауреата Нобелівської премії з хімії професора Фрейзера Стоддарта.
Стартап планує продати свої водневі баки після 2024 року виробникам важких водневих автомобілів, а також перевізникам палива.
Винахідники пояснюють, що конструкція резервуара зберігає водень як губка воду. H2MOF використовує значно менший тиск – 20,6 кг/см2, в той час, як, наприклад, бак Toyota Mirai – 68,9 кг/см2.
За словами вчених, технологія дозволить заощадити $12 000 на рік на втратах енергії, наприклад, при експлуатації транзитного автобуса на паливних елементах. Окрім того, це дозволить збільшити запас ходу.
Зазначається, що без ефективних способів транспортування та використання водню у транспортних засобах, його потенціал замінити викопне паливо, що нагріває клімат, буде обмеженим. Адже наразі близько 30% водневої енергії втрачається.
"Зберігання та транспортування водню залишається фактичним технічним вузьким місцем, – сказав генеральний директор і співзасновник H2MOF Самер Таха. – Якщо ми зможемо зробити свій внесок у вирішення проблеми зберігання та транспортування, це відкриє реальний попит і відкриє реальне впровадження водню".
Нагадаємо, звіт консалтингової компанії McKinsey показав, що до 2050 року попит на водень зросте впʼятеро, тобто до 600 мільйонів тонн, на тлі глобального зеленого переходу. Однак “вузькі місця” можуть перешкодити потенціалу екологічного палива.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Міністерство енергетики США виділило $7 мільярдів для запуску перших семи регіональних центрів чистого водню (H2Hub), які вироблятимуть 3 мільйони метричних тонн Н2 на рік.