Учні та випускники освітнього курсу "Екошкола", який запустила компанія "Фармак", створюють власні екологічні проєкти. Уже 15 таких розробок було успішно реалізовано.
Про це в коментарі MC Today розповіла Олена Зубарєва, керівниця департаменту корпоративних комунікацій і сталого розвитку компанії "Фармак". На її думку, екологічна освіта для школярів допомагає сформувати нове, екологічно свідоме суспільство.
У 2017 році вона спільно з фахівцями громадської організації "Зелена хвиля" розробила освітній офлайн-курс з екологічної тематики для дітей – так з’явилася "Екошкола". Майже за три роки компанія інвестувала в цей освітній проєкт понад 4 мільйони гривень.
"Ми показуємо, що таке природа, як на неї впливає людина, які сьогодні глобальні проблеми і як їх розв'язувати, – розповідає Олена Зубарєва. – Ми показуємо, що прості дії навіть однієї людини можуть змінити світ на краще. Можна, наприклад, відмовитися від соломинки в кафе або піти по магазинах із сумкою багаторазового використання".
За її словами, спершу "Екошкола" функціонувала тільки в офлайн-форматі. Заняття проводилися протягом двох місяців, у вихідні. Зокрема, у пілотному сезоні взяли участь дев’ять шкіл у Шостці Сумської області, де розташований один із заводів компанії "Фармак".
Згодом було ухвалено рішення запустити онлайн-платформу курсу. Над його розробленням працювали протягом пів року. Нині програма "Екошколи" складається з 12 модулів, що передбачають відеоуроки, лекції та тести. Навчання на онлайн-платформі проходить упродовж усього навчального року, з вересня по травень. На початок карантину в Україні близько 6 тисяч дітей відвідували онлайн-курси.
Які результати екологічної освіти для школярів
Екоосвіта для дітей шкільного віку вже сьогодні дає свої плоди. Учні "Екошколи" не тільки отримують знання про актуальні екологічні проблеми та шляхи їх розв'язання, а й самі долучаються до захисту довкілля, розроблюючи власні проєкти.
"Ми бачимо результати. Діти, які закінчили "Екошколу", перед від’їздом на канікули запитують батьків: "Ви вимкнули світло? Ви все витягли з розеток?". Мені й самій важко кудись поїхати та щось залишити ввімкненим – дочка все перевіряє", – каже Олена Зубарєва.
Після закінчення курсу школярі розробляють свої проєкти. Теми можуть бути різними, головне, щоб вони робили школу більш екологічною. Відповідає проєкт цій меті чи ні – визначає група експертів-екологів. П’ятнадцять таких проєктів уже реалізовано.
Наприклад, в одній зі шкіл Шостки школяр використав грант на створення велосипеда, який заряджає гаджети. "Велосипед генерує енергію і заряджає смартфони або планшети – у цій школі немає іншого способу зарядити їх. Тільки якщо ти займешся спортом і педалями", – каже Олена.
В іншій школі Шостки теж є проєкт випускника EcoSchool: вони ставлять сенсорні крани на раковини в їдальні, де діти постійно забувають вимикати воду. Вони вмикаються й вимикаються, реагуючи на рух. За словами Олени, це наочно показало, як можна заощадити гроші завдяки технології – вода витрачається на 50-70% менше.
Ще один успішний проєкт – інфрачервоний інкубатор в одній із київських шкіл. Там діти ростуть і доглядають за рослинами, які занесено в Червону книгу України. За допомогою інкубатора школярі підтримують умови, в яких вони можуть рости.
Найближчим часом компанія планує створити на сайті школи своєрідну біржу, де діти зможуть "торгувати" проєктами. Якщо якомусь бізнесу або підприємцю це сподобається, то він зможе оплатити його реалізацію в школі автора проєкту.
Раніше ЕкоПолітика розповідала про технологію "Розумний сміттєвий бак", яка дає змогу контролювати збір сміття. Її розробив восьмикласник із Дніпра Ілія Рябко. А в Херсоні учасники шкільної екологічної команди збирають і переробляють пластикові кришечки та інші відходи на дизайнерські речі.