Нафтовий гігант Exxon Mobil значно скоротив підтримку біотехнологічної компанії Viridos, яка з 2009 року працювала над виробництвом біопалива з водоростей.
Viridos і Exxon досягли значних покращень за останні роки, зокрема семикратного збільшення продуктивності водоростей у відкритих ставках, повідомляє Bloomberg.
Зазначається, що також Exxon припинив фінансування ще 2 довготривалих проєктів.
В Exxon Mobil заявили, що продовжуватимуть дослідження водоростей, проте ці технології наразі не готові до розгортання. Компанія планує зосередитися на уловлюванні вуглецю, водні та біопаливі. Exxon інвестує $17 мільярдів протягом наступних п’яти років в ініціативи, які зменшать викиди та допоможуть досягти кліматичної нейтральності до 2050 року.
Зазначається, що щороку Exxon створює близько 630 мільйонів тонн парникових газів, що еквівалентно викидам Канади.
“Exxon відмовляється від водоростей, попри приголомшливі фінансові показники минулого року, у якому було встановлено рекордні $59 мільярдів доларів прибутку. І це відбувається саме тоді, коли дослідження водоростей показали значний прогрес”, – йдеться в матеріалі.
Автори розповіли, що Exxon зазнала критики більше ніж інші компанії за довгострокову прихильність до викопного палива, навіть в умовах глобального потепління. Проте в компанії відкинули припущення про те, що водорості були спробою грінвошингу.
В матеріалі підкреслили, що Exxon витратила понад $350 мільйонів на розробку біопалива з водоростей, що більш ніж удвічі перевищує витрати на рекламу програми.
Автори наголосили, що водорості мають значний потенціал для виробництва “зеленого” палива. Їх вирощують в солонуватій воді, а не на орних землях. Тобто, на відміну від кукурудзи для виробництва етанолу, вони не конкурують із харчовими культурами.
Вони додали, що попри такі переваги продуктивність водоростей має сягати 15 грамами ліпідів на день з одного квадратного метра. Науковцям з Viridos вдалося досягти 9,1 г, з початкового рівня в 5 г.
Як відомо, виробництвом біопалива з водоростей також займалися такі компанії як Shell, Chevron і BP (раніше British Petroleum).
За даними iSpot, вимірювальної телевізійної реклами, Exxon витратив $60 мільйонів на показ трьох своїх рекламних роликів про водорості на національному телебаченні протягом 2,5 років з 2017 по 2019 рік. Компанія також рекламувала проєкт у Facebook, Twitter тощо.
“Критики давно засуджували рекламу водоростей як “зелене промивання”. Хоча 10 000 барелів на день було б приголомшливим успіхом для біопалива з водоростей, це також становить менше 0,3% видобутку нафти та газу Exxon”, – йдеться в матеріалі.
Нагадаємо, генеральний прокурор Каліфорнії Роб Бонта викликав у суд представників нафтової компанії ExxonMobil у справі щодо обману суспільства про справжню шкоду пластикової продукції.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, лондонський стартап Brilliant Planet розробив технологію уловлювання та зберігання вуглецю за допомогою водоростей, де ціна за тонну вуглецю складатиме від $50 до $100.