Фірсов розкритикував владу Києва: хочуть зрівняти із землею три зелених зони Shutterstock

Фірсов розкритикував владу Києва: хочуть зрівняти із землею три зелених зони

Олена Яценьо

Чому й коли пройде Марш за Київ

Колишній виконувач обов’язків голови Державної екологічної інспекції та член правління ГО "Офіс навколишнього середовища" Єгор Фірсов критично висловився в бік столичної влади через низку нерозв'язаних екологічних проблем.

Про те, що потребує негайної уваги з боку місцевої влади, він написав на своїй сторінці у фейсбуці.

1. Забудова та знищення зелених зон

Нині три зелені зони Києва, а саме: екопарк "Вирлиця", екопарк "Осокорки" та заказник "Горбачиха" хочуть зрівняти із землею та забудувати.

Попри те, що на території лівого берега з унікальною рослинністю мешкають червонокнижні тварини, її хочуть залити бетоном, а тутешнє озеро засипати й побудувати черговий торговельний центр.

"Мер Кличко ніби говорить про те, що він на боці громади. Але вже вдруге Київрада провалює голосування про визнання озера Вирлиця заказником місцевого значення, чим створює зелений коридор для забудовників", — зазначив Фірсов.

Він зауважив, що влада мала б бути захисником "зелених легень", але на практиці є лобістами їх знищення.

2. Відсутність ефективної системи управління відходами

Фірсов наголосив, що Київ — єдина європейська столиця, що немає власного сміттєпереробного заводу.

Дві третини сміття, яке продукує місто (а це майже мільйон тонн на рік), і далі вивозять на полігон ТПВ № 5 у с. Підгірці, який мав припинити свою роботу ще 10 років тому. Решту відходів спалюють на заводі "Енергія", який труїть киян на Позняках. Тим часом власної переробки місто не має.

Окрім того, у кожному мікрорайоні Києва, навіть у центрі міста, утворюються мінізвалища.

Тим часом гроші на будівництво сміттєпереробного заводу в Києва були, зауважив Фірсов. "Київ за останні шість років мав більш як 6 млрд грн екологічного фонду. На ці гроші можна було побудувати декілька суперсучасних сміттєпереробних підприємств", — вважає політик.

3. Забруднення повітря через автомобілі та промислові підприємства

Основним забруднювачем у місті є автомобілі. За статистикою, 80% шкідливих викидів, які потрапляють в атмосферу, спричинено автомобільним транспортом.

Утім, у Києві досі працюють головні старі й немодернізовані забруднювачі — ТЕЦ, що працює на вугіллі, "поряд лежить золовідвал від спаленого вугілля — це взагалі отрута", зауважив Фірсов, Бортницька станція аерації, яку все ніяк не модернізують, тощо.

4. Забруднення річки Дніпро

Політик переконаний, що місцева влада має зробити інвентаризацію та перевірку всіх суб’єктів, що здійснюють скиди у Дніпро.

"Не буду писати, до чого довели річку. Усі все і так бачать. Нині це зелене й дуже хворе болото, де останні дослідження виявили свинець, ртуть, кадмій і миш’як", — зазначив Фірсов.

На його думку, КМДА мала б провести перевірки й закрити тисячі нелегальних мийок і кафе, що системно нелегально скидають тонни каналізаційних стоків у водойми.

Раніше ЕкоПолітика писала, що активісти організації "Екологічна альтернатива" розчистили звалище в Києві та розповіли про незвичайні знахідки.

Читайте також
У КМДА показали як відновлюється екосистема після пожежі біля озера Тягле
У КМДА показали як відновлюється екосистема після пожежі біля озера Тягле

Результати розслідування пожежі все ще чекаються

Київ другий рік поспіль увійшов у ТОП-30 столиць миру з найбільш чистим повітрям
Київ другий рік поспіль увійшов у ТОП-30 столиць миру з найбільш чистим повітрям

Стан повітря покращився завдяки зменшенню кількості підприємств-забруднювачів та автомобілів на дорогах

У Києві якість повітря погіршилася до шкідливого рівня у 10 районах: адреси
У Києві якість повітря погіршилася до шкідливого рівня у 10 районах: адреси

Найгірший індекс якості повітря CAQI 94 зафіксували на вулиці Архітектора Вербицького