Екологічне страхування в Україні: Криворучкіна розповіла про розроблення законопроєкту shutterstock

Екологічне страхування в Україні: Криворучкіна розповіла про розроблення законопроєкту

Олекса Франко

За її словами, у законопроєкті буде прописано методи стимулювання

У середині червня Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів за дорученням Ради національної безпеки та оборони України напрацювало й оприлюднило законопроєкт про екологічне страхування.

Більш детально про розроблення відповідного проєкту закону розповіла в ефірі телеканалу "Рада" Олена Криворучкіна – головна його ініціаторка, а також заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування (щоб подивитися відео, доскрольте новину до кінця).

Як пояснила нардепка, екологічне страхування це коли страхуються збитки, завдані довкіллю. Такий підхід закладено в багатьох країнах, до того ж збитки відшкодовують не лише навколишньому середовищу, але й здоров'ю та майну третіх осіб.

За її словами, в українському законодавстві власне термін "екологічне страхування" не визначено, є лише деякі окремі моменти про охорону довкілля та страхування загалом.

На думку Криворучкіної, є три ключові проблеми:

  1. Традиційно висока частка небезпечних виробництв у структурі промислового виробництва України.
  2. Високий ступінь зношеності основних фондів. Така ситуація зумовлює зростання ризиків аварій і техногенних катастроф. Згідно з прогнозами, ця динаміка буде невтішною в найближчому майбутньому.
  3. Ментальність вітчизняного менеджменту, який орієнтований суто на отримання фінансових результатів.

В екокомітеті вважають, що екологічне страхування повинно бути обов'язковим тільки для підприємств ризикованих секторів економіки, як-от: металургія, машинобудування, хімічна промисловість, енергетична галузь.

Криворучкіна наголосила, що в законопроєкті буде прописано методи стимулювання.

"Екологічне страхування це не лише фінансові гарантії відшкодування збитків. Друга найважливіша функція, яку ми прагнемо реалізувати в механізмі екологічного страхування в Україні, це стимулююча, тобто запобігання", зазначила нардепка.

Водночас вона додала, що законопроєкти, пов'язані з екологічними фінансами, можна поділити на два блоки: страхування та оподаткування.

Політикиня також погодилася з підприємствами, які звернули увагу на недоцільність спрямування екологічного податку в загальний фонд державного бюджету. Потрібно визначитися з напрямами діяльності, куди має спрямовуватися екоподаток, вважає вона.

Раніше ЕкоПолітика вирішила проаналізувати основні положення документа, який передбачає цивільну відповідальність за шкоду, заподіяну внаслідок порушення законодавства про охорону природи.

Нагадаємо, що в Україні створено робочу групу для розроблення концепції механізму обов’язкового екологічного страхування для підприємств.

Читайте також
Кабмін розширив можливості для рубок і видобутку копалин на заповідних територіях
Кабмін розширив можливості для рубок і видобутку копалин на заповідних територіях

Скасування торкнулося більшої кількості природоохоронних погоджень, ніж передбачалося на початку

Президент не відповів на петицію громадян і підписав скандальний законопроєкт №12089
Президент не відповів на петицію громадян і підписав скандальний законопроєкт №12089

Громадяни поставили майже 26 тис. підписів під проханням до голови держави накласти вето на цей нормативно-правовий акт

Штрафи для паліїв сухостою можуть зрости до 25 тис. грн: зареєстровано законопроєкт
Штрафи для паліїв сухостою можуть зрости до 25 тис. грн: зареєстровано законопроєкт

А за пожежі, влаштовані власноруч в умовах воєнного або надзвичайного стану, можна буде й за ґрати втрапити на строк від 5 до 12 років