Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування на засіданні у середу, 15 березня, розглядатиме новий законопроєкт №8410 "Про оцінку впливу на довкілля".
За 5 років здійснення процедури ОВД виявлено низку норм, які потребують вдосконалення. Тому документ покликаний цифровізувати та вдосконалити процедуру, а саме спростити її для бізнесу та громадськості, зокрема щодо надання зауважень та пропозицій під час громадських обговорень.
Запропоновані нововведення дозволять скоротити термін процедури ОВД на 60 календарних днів, а також здійснювати оплату послуг онлайн.
Законопроєкт №8410 передбачає:
- скорочення строку громадського обговорення повідомлення про плановану діяльність з 20 до 12 робочих днів;
- повідомлення про плановану діяльність та оголошення про початок громадського обговорення Звіту з ОВД буде заповнюватись у цифровому форматі безпосередньо у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля. Уповноважений орган вже не зможе відхиляти ці документи через їхню невідповідність затвердженій формі;
- скасовується вимога публікації повідомлення та оголошення у ЗМІ. Натомість законопроєкт пропонує залучити територіальні громади, для належного інформування громадськості;
- громадськість зможе зареєструватися на вебсайті Реєстру для адресного інформування про оприлюднення в ньому інформації та документації;
- визначення вичерпного переліку підстав для відмови у видачі висновку з ОВД та скорочення процедури у разі усунення недоліків, що стали причиною для відмови;
- пропонується фіксація підстав, за яких планована діяльність може бути визнана недопустимою.
На думку експертів документ також містить і низку негативних положень щодо:
- правової визначеності "невідповідність поданих документів вимогам законодавства" щодо розкриття норм "законодавства" з чіткою конкретизацією їх змісту;
- фактичного ототожнення надання висновку з ОВД, у якому визначена недопустимість провадження планової діяльності, з процедурою відмови у видачі висновку ОВД, оскільки за наслідками вказаних рішень планована діяльність не реалізується;
- можливості інформування суб’єктів господарювання про наявність таких зауважень та пропозицій уповноважених органів, за результатами консультацій, а також порядок їх отримання і врахування при здійсненні ОВД щодо планованої діяльності;
- не в повній мірі не відповідності аналізу регуляторного впливу (АРВ) до проєкту Закону вимогам Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету міністрів від 11.03.2004 №308;
- не проаналізовано, які вигоди отримає держава, громадськість і бізнес при визнанні діяльності неприпустимою чи відмові у видачі висновку з ОВД;
- не включено витрати, пов’язані з необхідністю повторного проходження процедури внаслідок надання висновку з ОВД.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, екологічні громадські організації проаналізували новий законопроєкт №8410 "Про оцінку впливу на довкілля" та назвали його першим системним переглядом закону про ОВД з часів його прийнятті у 2017 році.