Екокомітет рекомендував ухвалити доопрацьований законопроєкт "Про Смарагдову мережу" chernihivregion.travel

Екокомітет рекомендував ухвалити доопрацьований законопроєкт "Про Смарагдову мережу"

Олена Яценьо

Екологічний комітет ВРУ розглянув документ після літніх канікул

Комітет із питань екологічної політики та природокористування Верховної Ради України рекомендував ухвалити доопрацьований проєкт закону № 4461 "Про території Смарагдової мережі".

Такого рішення дійшли за результатами засідання, яке відбулося в понеділок, 6 вересня.

Під час засідання комітету вирішили затвердити оновлений текст проєкту і подати його на реєстрацію до Верховної Ради для голосування в повторному першому читанні.

Як писала ЕкоПолітика раніше, 15 липня Верховна Рада під час позачергового засідання не ухвалила в першому читанні законопроєкт № 4461 "Про території Смарагдової мережі". За відповідне рішення проголосували тільки 199 народних депутатів. За результатами голосування законопроєкт не набрав необхідної кількості голосів для ухвалення в першому читанні та 237 голосами був відправлений на доопрацювання.

Згодом на сайті парламенту з’явився альтернативний законопроєкт № 4461-1 "Про збереження природних оселищ та видів природної флори та фауни, що підлягають особливій охороні (про території Смарагдової мережі в Україні)".

Автором документа виступив нардеп від "Слуги народу" Павло Якименко. Цей законопроєкт є альтернативним до проєкту закону № 4461 "Про території Смарагдової мережі" та пропонує концепцію більш виваженого підходу врегулювання питань збереження природних оселищ і видів природної флори та фауни, що підлягають особливій охороні.

Законопроєкт передбачає такі нововведення:

  • впровадження прозорого механізму формування Смарагдової мережі з залученням громадськості та об’єднаних територіальних громад в особі відповідних сільських, селищних, міських рад, а також Кабінету Міністрів України, а також розроблення планів управління із залученням об’єднаних територіальних громад;
  • забезпечення можливості провадження господарської діяльності з огляду на суспільний, зокрема економічний інтерес відповідно до ст. 6 п. 4 Оселищної Директиви (у законопроєкті – планована діяльність у зв’язку з суспільною необхідністю);
  • усунуто положення щодо необхідності заснування окремого органу центральної влади відповідно до зауважень Міністерства фінансів України, Національного агентства з запобігань корупції та Головного науково-експертного управління Верховної Ради України;
  • нівельовано правові колізії щодо планованої діяльності, яка підлягає процедурі оцінки впливу на довкілля;
  • встановлено чіткий перелік видів планованої діяльності, що підлягають оцінці впливу на території Смарагдової мережі;
  • встановлення повноважень Кабінету Міністрів України щодо затвердження критеріїв визначення ймовірності негативного впливу планованої діяльності на території Смарагдової мережі;
  • забезпечено більш сприятливий термін перехідного періоду для введення в дію положень законопроєкту.

Що ще змінили у доопрацьованому документі:

  1. Управління територіями Смарагдової мережі буде здійснювати Міндовкілля. Моніторинг за територіями Смарагдової мережі здійснюють представники природно-заповідного фонду на місцях.
  2.  Збільшено з шести місяців до 12 місяців термін введення Закону в дію.
  3. Оцінку впливу на території Смарагдової мережі (ОВТСМ) включено до загальної процедури ОВД або СЕО (Стратегічної екологічної оцінки).
  4. Види діяльності, що вже пройшли ОВД, не мусять проходити процедуру ОВТСМ.
  5. Висновок з ОВТСМ повинен буди наданий не пізніше ніж за п'ять робочих днів. Сам дозвільний документ є дійсним протягом п'яти років.
  6. Тривалість громадського обговорення про необхідність здійснення ОВТСМ для проєктів планованої діяльності на територіях Смарагдової мережі може тривати не більше десяти днів.
  7. У рамках проєктів землеустрою не потрібно надавати інформацію про межі та плани управління територіями Смарагдової мережі для проєктів землеустрою.
  8. З плану управління територіями Смарагдової мережі виключено положення про необхідність визначення переліку видів діяльності, які заборонені, чи які обмежуються на її території.
  9. Інформація про плани управління територіями Смарагдової мережі повинна вноситися до Нацреєстру про території Смарагдової мережі не довше ніж 5 днів.
  10. Уточнено вимогу здійснювати ОВТСМ виключно для територій, що вже включені до Нацреєстру.
  11.  Заборони та обмеження територій Смарагдової мережі не поширюються на види діяльності, що вже здійснюються на основі чинних дозвільних документів.
Читайте також
Криза поводження з небезпечними відходами: лише 3 компанії отримали ліцензії в Україні
Криза поводження з небезпечними відходами: лише 3 компанії отримали ліцензії в Україні

Більшість підприємств з переробки небезпечних відходів втратили ліцензії

Верховна Рада схвалила законопроєкт №9456 щодо експорту біометану
Верховна Рада схвалила законопроєкт №9456 щодо експорту біометану

Потенціал виробництва біометану в Україні сягає 21,8 млрд м3 на рік

Екокомітет проголосував за скандальний законопроєкт “Про управління лісами” – УПГ
Екокомітет проголосував за скандальний законопроєкт “Про управління лісами” – УПГ

Законопроєкт скасовує процедуру ОВД для суцільних санітарних рубок для ділянок менше ніж 10 гектарів

Міндовкілля почало розробку законопроєкту “Про батареї та акумулятори”
Міндовкілля почало розробку законопроєкту “Про батареї та акумулятори”

Прийняття такого закону є частиною євроінтеграційних зобов'язань України