Європейська бізнес-асоціація (EBA) закликала пришвидшити доопрацювання та ухвалення в другому читанні законопроєкту № 2207-1-д "Про управління відходами", який просувається досить повільними темпами.
Про це йдеться на сайті асоціації. Важливо також залучити бізнес-спільноту до обговорення документа в межах засідань Комітету ВРУ з питань екологічної політики та природокористування.
"Європейська бізнес-асоціація сподівається на доопрацювання законопроєкту № 2207-1-д до другого читання за участі представників спільноти. Водночас, враховуючи надзвичайну важливість рамкового закону, асоціація закликає не зволікати з його розглядом й ухваленням для подальшого розвитку секторальних напрямів у сфері поводження з відходами", — сказано в повідомленні.
Зазначається, що експерти EBA ознайомилися з фінальним текстом законопроєкту, який отримали в робочому порядку. У ньому було враховано низку пропозицій асоціації, наприклад вилучення з його положень можливості введення екологічного податку як альтернативи розширеної відповідальності виробника (РВВ).
Водночас бізнес має кілька коментарів і пропозицій до поточного тексту документа, що стосуються системи РВВ, положень про перехід власності на відходи, повноважень органів місцевого самоврядування, визначення деяких термінів щодо типів відходів та іншого.
Окрему увагу компанії-члени асоціації звернули на питання, пов’язані з управлінням промисловими відходами. Зокрема, бізнес привітав рішення вилучити зі сфери дії законопроєкту операції з металобрухтом як таким, що є цінною сировиною для української промисловості. Однак у редакції документа з’явилося поняття "відходи металу", яке може призвести до розбіжностей у трактуванні законодавчих норм дозвільними та контрольними органами, які можуть розуміти металобрухт як "відходи металу".
Схожа проблема може виникнути й щодо застосування одночасно різних законодавчих вимог до побічних продуктів виробництва чорних металів (шлаків, шламі, окалин, скрапу тощо).
До того ж у новій редакції проєкту не завжди враховується специфіка промислових відходів. Наприклад — у питаннях попереднього зберігання відходів, обов’язків утворювачів таких відходів, вимоги до видалення промислових відходів на полігонах тощо.
Окрім того, у проєкті закону немає дієвих стимулів для компаній, які використовують вторинну сировину замість первинних ресурсів, що відповідає концепції циркулярної економіки. Документ міг би окреслити пріоритет вторсировини.
Нагадаємо, що ЕкоПолітика розбиралася, коли законопроєкт № 2207-1д "Про управління відходами" з поправками до другого читання нарешті проголосують.