EBA закликала Раду ухвалити законопроєкт "Про енергоефективність" Shutterstock

EBA закликала Раду ухвалити законопроєкт "Про енергоефективність"

Олена Яценьо

Нині проєкт мають розглянути на засіданні парламенту

Європейська бізнес-асоціація (EBA) закликала нардепів ухвалити проєкт закону № 4507 "Про енергетичну ефективність" на позачерговому євроінтеграційному засіданні, що проходить у четвер, 21 жовтня.

Про підтримку цього законопроєкту асоціація заявила на своєму сайті.

"Це рамковий документ, покликаний оновити застаріле законодавство щодо енергозбереження від 1994 року та сприяти впровадженню найкращих європейських практик у сфері забезпечення енергоефективності, зокрема під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії", — йдеться в повідомленні EBA.

Як відомо, раніше асоціація загалом висловлювала підтримку законопроєкту, проте звертала увагу на необхідність доопрацювання деяких його моментів, які з’явилися в редакції документа між першим і другим читанням.

Відтак було враховано такі принципові для бізнесу зауваження:

Враховано пропозицію щодо відповідності вимогами законодавства про захист персональних даних та забезпечення комерційної таємниці інформації про обсяг поставленої та спожитої енергії для населення, яку енергопостачальні організації мають надавати на запит місцевих органів влади.

Вилучено пропозицію, що виконати вимоги щодо щорічного скорочення споживання енергії, встановлені схемою зобов’язань з енергоефективності, можна тільки шляхом сплати внеску до Фонду енергоефективності чи іншого державного фонду. Таким положенням встановлювались додаткові фінансові витрати для постачальників електричної енергії та природного газу, які надалі могли бути перекладені на споживачів.

Відхилено пропозицію щодо надання Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) повноважень здійснювати моніторинг та оцінку результатів досягнення цільового показника щорічного скорочення споживання енергії. Адже для цього вже є відповідний орган – Держенергоефективності.

Не ввійшла у фінальну редакцію пропозиція про надання НКРЕКП повноваження щодо здійснення видачі гарантій походження електроенергії, виробленої високоефективними когенераційними установками. Таке положення, на переконання експертів Асоціації, могло призвести до неоднозначності застосування, колізій та плутанини стосовно того, що саме має посвідчувати такий документ та який орган його видає. Окрім того, це не повною мірою узгоджувалось із Директивою 2009/28/ЄС про заохочення до використання енергії, виробленої з відновлюваних джерел і Директивою 2012/27/ЄС щодо енергоефективності.

Окрім того, законопроєкт № 4507 містить низку інших позитивних нововведень, як-от:

1. Залучення інших центральних органів виконавчої влади до забезпечення енергоефективності та визначення обов’язків кожного з них.

2. Можливість розробки місцевих енергетичних планів поряд з Національним планом дій з енергоефективності, що допоможе врахувати специфіку потреб та можливостей кожного окремого регіону.

3. Встановлення вимог щодо рівня (класу) енергетичної ефективності товарів/послуг при проведенні публічних закупівель енергоспоживчої продукції (товарів) або послуг та у разі придбання чи укладення договорів найму (оренди) будівель органами державної влади і органами місцевого самоврядування.

4. Встановлення рамкових вимог щодо екологічного маркування та екодизайну енергоспоживчої продукції, в тому числі створення бази даних енергоспоживчої продукції для товарів, що вводяться в обіг та на які поширюються вимоги технічних регламентів з енергетичного маркування енергоспоживчої продукції.

5. Обмеження цільового призначення використання коштів, які вдається зекономити на місцях після впровадження заходів з енергоефективності.

6. Доопрацьовано вимоги до проведення енергетичного аудиту та кваліфікації енергетичних аудиторів.

7. Доопрацьовано положення щодо встановлення інтелектуальних систем обліку енергії.

8. Стимулювання споживачів до впровадження енергоефективних заходів, зокрема, через включення до платіжних документів (квитанцій) на оплату послуг з розподілу природного газу порівняння обсягів споживання у поточному розрахунковому періоді з обсягами споживання за аналогічний період минулого року (в розрізі місячного споживання), а також інформації про енергоефективні заходи або адреси вебсайтів, де такі дані розміщено, тощо.

Раніше ЕкоПолітика писала, що президент України Володимир Зеленський скликав на четвер, 21 жовтня, позачергове засідання Верховної Ради України. Насамперед парламентарі мають розглянути енергетичні законопроєкти.

Читайте також
Закон "Про енергоефективність": що зроблять для його імплементації в Україні
Закон "Про енергоефективність": що зроблять для його імплементації в Україні

Важливим пріоритетом у роботі агентства є впровадження системи енергетичного маркування та встановлення вимог до екодизайну енергоспоживчої продукції

Верховна Рада ухвалила закон про енергетичну ефективність
Верховна Рада ухвалила закон про енергетичну ефективність

Документ визначає основні засади державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності

У нинішніх умовах фінансове навантаження від CBAM буде надмірним для економіки, — EBA
У нинішніх умовах фінансове навантаження від CBAM буде надмірним для економіки, — EBA

Імпортер товару, що підпадає під СВАМ, при його ввезенні в ЄС, має заплатити за викиди СО2 шляхом купівлі сертифікатів

ЄБА закликала уряд терміново відновити роботу ринку небезпечних відходів
ЄБА закликала уряд терміново відновити роботу ринку небезпечних відходів

Підприємства мали лише 16 робочих днів для отримання нових ліцензій, замість щонайменше двох місяців