У четвер, 29 квітня, представники Європейської бізнес-асоціації зустрілися з міністром захисту довкілля та природних ресурсів України Романом Абрамовським та його командою.
Під час дискусії розглянули низку регуляторних питань у сфері промислової екології, протидії зміні клімату, деревообробної та агрохімічної галузей, повідомили на сайті асоціації.
Зокрема, щодо діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами Міндовкілля нині готує проєкт Наказу щодо мінімальних вимог до сертифікації спеціалістів, які працюють із контактними речовинами. Водночас впровадження системи квотування на імпорт контрольованих речовин буде можливим, коли Україна ратифікує Кігалійську поправку та визначить для себе план щодо скорочення цих речовин.
Також стало відомо, що погоджений текст рамкового законопроєкту про поводження з відходами №2207-1-д буде винесено на розгляд парламенту наприкінці травня. Згідно з очікуваннями Абрамовського, схвалення законопроєкту відбудеться вже всередині червня цього року, після чого почнуть роботу з розроблення секторальних законопроєктів щодо управління відходами, зокрема й упаковання та видобувної галузі.
Окрім того, Міністерство підтвердило готовність стимулювати використання промислових відходів (металургійних шлаків та золошлакових матеріалів) як замінника вичерпним природним ресурсам. Сьогодні відомство відкрите до пропозицій щодо подальшого розвитку цього напряму.
Щодо реєстрації установок для моніторингу викидів парникових газів, то відповідний Наказ Міндовкілля вже опубліковано в реєстрі Мін'юсту. Тож компанії вже можуть подати свої дані для реєстрації установок в Єдиному реєстрі. Міністерство також підтвердило, що оператори мають здійснювати підрахунок обсягів викидів парникових газів на основі методик, передбачених Законом №377-IX.
Експерти Міндовкілля впевнені, що процедура з отримання висновків з ОВД не потребує скорочення строків. На їхню думку, необхідно зробити процедуру з оцінки впливу на довкілля більш передбачуваною. Зокрема, пропонується надати можливість доповнення звіту на етапі обговорення, щоб зменшити час на опрацювання уточнень. Крім того, найближчим часом Міндовкілля розгляне пропозиції Асоціації щодо законопроєкту про внесення змін до процедури з ОВД, надасть відповідні роз’яснення та продовжить консультаційну роботу з бізнесом із цього питання.
Твердої позиції міністерство також дотримується в питаннях здійснення ОВД на території Смарагдової мережі. Очільник Міндовкілля пояснив представникам бізнесу, що повністю відмовитися від оцінки впливу на території Смарагдової мережі (ОВТСМ) не можна, адже це буде сприйматися як пряме невиконання Україною своїх обов’язків щодо Бернської конвенції. Тож у Міндвкілля намагалися розробити процедуру ОВТСМ менш обтяжливою для компаній. За словами Абрамовського, ОВТСМ є простішою процедурою, яка здійснюється за коротший термін, ніж ОВД. До того ж підприємства, які вже отримали всі дозвільні документи та пройшли процедуру оцінки впливу на довкілля, звільняються від необхідності проходити ОВТСМ.
Крім того, представники Асоціації та Міндовкілля домовилися продовжувати обговорення питання регулювання ринку деревини. Сторони погодилися, що законопроєкти №4197 та №4197-1 потребують ґрунтовного доопрацювання. Підтримуючи загалом позицію підвищення прозорості на ринку деревини, бізнес із метою забезпечення стабільності та гарантування постачання сировини для деревообробних підприємств вважає доцільним передбачити механізм продажу деревини на умовах довгострокових річних договорів в паритеті з електронними аукціонними торгами. Водночас із метою унеможливлення будь-яких зловживань і корупційних ризиків доцільно передбачити, щоб обсяг деревини на умовах таких договорів залежав від історії споживання за попередні періоди, ціна на деревину на умовах таких договорів формувалася за принципом середньозваженої ціни за результатами попередніх аукціонних торгів, а інформація стосовно сторін договорів, обсяги та вартість була загальнодоступною. Водночас власні деревообробні підрозділи держлісгоспів мають брати участь у процесі закупівлі деревини на рівних умовах з усіма деревообробними підприємствами, а також повинні бути встановлені дієві заходи відповідальності за порушення правил торгів як для покупців, так і для продавців-держлісгоспів.
На початку квітня міністерство відновило видачу дозволів, необхідних науково-дослідним установам для проведення державних випробувань пестицидів і агрохімікатів. Як повідомив Абрамовський, відповідний наказ уже підписали, тож незабаром установи отримують уповноваження на ввезення зразків ЗЗР для державних випробувань і наукових досліджень.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у Європейській бізнес-асоціації заявили про три тривожні елементи у представленому Міністерством довкілля проєкті Другого Національно-визначеного внеску в Паризьку угоду.