Логістичний сервіс надають "сміттєвози".
Сміттєпереробний завод надає послуги оброблення, перевотворюючи сміття у продукт, в інертні, і вже не такі небезпечні для довкілля, сухі відходи.
Сміттєспалювальний завод надає послуги максимально безпечного спалювання (знешкодження чи термічного оброблення) відходів.
УБС надає послуги Досортування, щоб перетворити чистий мікс (однак, все ще "сміття") у вторинну сировину.
Ми всі – субʼєкти господарювання у сфері поводження з відходами, і ми ніколи не заробляли суто на смітті. Ми заробляємо на послугах. А наш побічний "продукт" – вторинна сировина чи альтернативне пальне, ніколи не дозволять нам досягти точки беззбитковості, най його буде мільйон тисяч тонн. Тільки сервіс гарантує беззбитковість.
А ще мені подобається пропаганда ілюзії вигоди за продаж посортованих відходів. "Посортуй свої пляшки і ми тобі заплатимо 20 грн". Або – "..шукаємо курʼєрів, ви будете забирати безкоштовно чисті пляшки і будете заробляти мільйони".
Витрати часу і зусиль на сортування коштують набагато дорожче. Ціна на вторинну сировину ніколи не була достатньо високою. Чим більше пляшок буде, тим більше буде витрат – на логістику, оренду ще більшого складу, обладнання і зарплати.
Отже, ми всі – сервісні компанії. Ми не заробляємо на пляшках.
Пляшки є побічним продуктом, на пересортування яких ми витрачаємо набагато більше ресурсів і часу, ніж вони коштують. Але цінність полягає в тому, що пляшки мають бути посортовані за будь-яку ціну, щоб не опинитися в довкіллі і це є основна цінність нашого УБС-сервісу.
Пляшки мають бути посортовані. Довкілля має бути вільним від сміття. Це теж сервіс, який має свої витрати, свою собівартість і свою справедливу ціну.
Як мають свою ціну хімчистки, які чистять одяг. Як кавʼярні, які роблять каву. Як таксі, які надають послугу комфортного пересування по місту.
Ми не очікуємо, що ці сервіси будуть працювати в мінус, або і будуть мотивувати нас грошима, щоб відмовитися від прання вдома.
А ще, це не унікальні послуги, без яких не обійтися – можна зробити майже таку саму каву вдома (за наявності дорогого обладнання), можна випрати свій одяг ручками, можна поїхати на зустріч на маршрутці…
Та ми обираємо сервіс, чому ж?
По-перше, хочемо зекономити час і нерви. По-друге, хочемо гарантій якості. По-третє, хочемо комфортно жити.
І всі ці "Хочу" мають свою ціну.
Досить просто (ладно, не просто) продавати каву і послуги таксі. А як продавати сервіс сортування? Коли сміттєві послуги "сміттєвозів" коштують в десятки разів дешевше? Напишу згодом.