Запорука прискореного процесу отримання дозволів в тому, що ОВД буде спрощеною і здійснюватиметься одразу для всіх проєктів від країни, а не кожного окремого проекту, як зараз. Тобто, обов’язок здійснювати ОВД та вживати заходи з пом’якшення цього впливу частково покладається на державу, а не на бізнес.

Для сприяння інтеграції ВДЕ в розподільчі та транспортні мережі, процес скринінгу або ОВД для посилення пропускної здатності мережі повинні бути обмежені потенційними впливами, що випливають із змін в мережевій інфраструктурі.

Більше того, в "зонах переходу на ВДЕ" обмежать підстави для юридичних оскаржень проєктів нових установок – вони вважатимуться такими, що становлять значний суспільний інтерес.

Країни-члени ЄС можуть виключати з-під цього регулювання установки для спалювання біомаси та гідроелектростанції.

Строки надання дозволів суттєво скорочуються і не мають перевищувати:

  • 1 рік для проєктів ВДЕ (окрім сонячної енергетики);
  • 2 роки для офшорних проєктів ВДЕ (окрім сонячної енергетики);
  • 3 місяці для сонячних електростанцій на дахах, навісах для автомобілів, промислових зонах тощо;
  • 1 місяць для встановлення теплових насосів потужністю менше 50 МВт;
  • 6 місяців (та 1 рік для офшорних) для реконструкції існуючих електростанцій і нових установок з електричною потужністю менше 150 кВт, суміжних накопичувачів енергії, а також їх підключення до мережі;
  • 2 роки для проєктів ВДЕ за межами "зон переходу на ВДЕ";
  • 3 роки для офшорних проєктів ВДЕ за межами "зон переходу на ВДЕ";

Країни ЄС також можуть передбачити, що відсутність відповіді протягом встановлених термінів може розглядатися як мовчазна згода на подальші кроки.

Час, витрачений на будівництво активів, підключення до електромережі або відповідну мережеву інфраструктуру, не буде включено в строки надання дозволу.

Заходи щодо прискорення впровадження ВДЕ діятимуть протягом 18 місяців і можуть застосовуватись до існуючих проєктів.

Нагадаю, що отримання екологічних дозволів в ЄС може тривати кілька років через складні адміністративні процеси та брак ресурсів у погоджувальних органів. Саме ці затримки сповільнили зростання вітрової та сонячної енергетики.

П.С.: Україна також чекає на зміни до процедури ОВД, які мають сприяти реалізації інвестиційних проєктів, а не бути зашморгом.