Законопроєкт опрацьовувався: пропозиції документа розглядали і громадська рада, і Професійна асоціація екологів та інші організації, які, зокрема, є членами громадської ради. Було проведено кілька засідань комітету. У нас є порівняльна таблиця, яку оприлюднено, до речі, на сайті Міндовкілля.
Ми наполягаємо на тому, щоб законопроєкт був збалансований, щоб було збалансовано санкції як щодо підприємств, так і щодо держслужбовців. Тому що до Держекоінспекції є чимало нарікань. На кожному засіданні ми розглядаємо скарги й нарікання на діяльність або бездіяльність Держаної екологічної інспекції. Ми запрошували депутатів, брали участь депутати не всі, але серед тих, хто брав, наприклад Олександр Маріковський і Олена Криворучкіна.
Тому все може бути збалансовано саме для того, щоб цей закон допоміг нашій державі вийти на інший рівень якості життя, якості довкілля. А не для того, щоб когось штрафувати, або входити на підприємства, або щось там робити.
Ми маємо розуміти, що наша мета – це поліпшення стану якості навколишнього природного середовища, якості життя наших громадян.
Водночас ні громадськість, ні експерти не мали належної можливості опрацювати ту редакцію, яку обговорювали під час засідання Комітету Верховної Ради з питань екологічної політики та природокористування 12 травня.
Що стосується перевірок, то хочу додати, що законопроєкт не враховує норми європейського законодавства щодо впровадження спрощення системи контролю для підприємств, які запровадили цю систему. І це дуже важливо. Ця норма буде стосуватися ще Закону "Про промислове забруднення". Тобто ми не можемо однобоко проводити гармонізацію з європейським законодавством.