№6004-1
Об'єднати природоохоронні дозволи в один — інтегрований, ввести найкращі доступні технології та методи управління, створити реєстр підприємств, які повинні отримувати такий дозвіл
Олег Марусяк author-avatar
Законопроєкт: №6004-1

Про запобігання, зменшення та контроль забруднення, що виникає в результаті промислової діяльності

Підготовка до першого читання

Мета — встановлення правових та організаційних засад запобігання, зменшення, контролю та усунення забруднення, що виникає в результаті промислової діяльності, для забезпечення високого рівня захисту довкілля шляхом впровадження інтегрованого довкільного дозволу, визначення видів діяльності, які вимагають інтегрованого довкільного дозволу, вимог щодо застосування найкращих доступних технологій та методів управління, моніторингу викидів та контролю суб’єктів господарювання, які отримали інтегрований довкільний дозвіл.

"Зараз в Україні відсутні нормативно-правові акти, які встановлюють перелік найкращих доступних технологій та методів управління для регулювання окремих видів діяльності, а гранично допустимі концентрації та гранично допустимі скиди забруднюючих речовин не відповідають значенням Директиви 2010/75/ЄС. Система дозволів у сфері охорони навколишнього природного середовища в Україні щороку доводить свою неефективність, а залишення її у діючій моделі не дозволяє вирішити нагальні проблеми забруднення довкілля", — сказано у пояснювальній записці.

Наразі, законодавством передбачена видача дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, спеціальне водокористування, здійснення операцій у сфері поводження з відходами - документів дозвільного характеру у сфері охорони навколишнього природного середовища. На думку авторів законопроєкту, такий підхід не дає змоги враховувати кумулятивний вплив, що здійснює суб’єкт господарювання на навколишнє природне середовище, частково залишаючи поза увагою питання, пов’язані з охороною ґрунтів та забрудненням підземних вод, ефективним споживанням енергії та сировини, умовами виведення з експлуатації та відновленням території промислового майданчика до безпечного екологічного стану.

"Тож, беручи до уваги ряд екологічних проблем, які гостро стоять в Україні, питання імплементації екологічної складової Угоди про асоціацію та проведення реформ у сфері охорони довкілля, зокрема впровадження інституту інтегрованого довкільного дозволу щодо регулювання забруднення навколишнього природного середовища та застосування суб’єктами господарювання найкращих доступних технологій та методів управління, а також досягнення встановлених відповідно до них гранично допустимих обсягів забруднення є першочерговим завданням в сьогоднішніх екологічних реаліях. Зазначені зміни обумовлять забезпечення належного ступеня захищеності суспільства від екологічних катастроф, запобігання погіршенню екологічної обстановки у регіонах, досягненню європейського рівня охорони довкілля та усунення небезпеки для здоров’я людей", — підкреслюють автори документу.

Зазначається, що ухвалення цього проєкту закону сприятиме значному прискоренню темпів виконання Україною вимог Угоди про асоціацію щодо приведення у відповідність законодавства України у сфері охорони довкілля до законодавства Європейського Союзу, сприятиме використанню українськими підприємствами новітніх найкращих технологій у сфері охорони навколишнього природного середовища, а також значно покращить інвестиційний клімат у державі.

Основні положення:

  • визначаються основні вимоги до інтегрованого довкільного дозволу;
  • перелік видів діяльності, які вимагають отримання інтегрованого довкільного дозволу;
  • процедура видачі інтегрованого довкільного дозволу;
  • підстави відмови у видачі інтегрованого довкільного дозволу;
  • підстави та порядок зупинення та анулювання інтегрованого довкільного дозволу;
  • підстави та порядок внесення змін до інтегрованого довкільного дозволу, вимоги до реєстру інтегрованих довкільних дозволів;
  • розробляє та затверджує висновки НДТМ Кабінет міністрів. Обов’язковим є публічне обговорення;
  • проведення громадських слухань не є обов’язковим;
  • для оцінки відступу обов’язковим є врахування плану модернізації установки для досягнення нормативів, визначених у НДТМ;
  • відступ може надаватись на термін не більше 7 років та 15 років з дня введення в дію висновків НДТМ за певних умов;
  • моніторинг викидів прив’язується до вимог висновків НДТМ та правил технічної експлуатації таких установок;
  • положення про моніторинг викидів вводиться в дію через 2 роки з дня введення в дію висновків НДТМ.
Останні коментарі

Нові коментарі будуть трохи пізніше

Читайте також