Мінінфраструктури хоче заборонити ввезення в Україну дизельних та бензинових авто Shutterstock

Мінінфраструктури хоче заборонити ввезення в Україну дизельних та бензинових авто

Пропозиція міністерства стосується і автомобілів, вироблених в Україні

Міністерство інфраструктури висунуло ідею поетапної заборони на ввезення і першу держреєстрацію в Україні автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, в тому числі вироблених в Україні.

Відповідний законопроект опублікували на сайті відомства.

Як повідомляється, документ розробили для стимулювання "використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами".

Законопроєкт пропонує заборонити ввезення і першу державну реєстрацію в Україні:

  • вживаних автомобілів з дизельними двигунами внутрішнього згоряння (з 1 січня 2027 року);
  • нових автомобілів з дизельними двигунами внутрішнього згоряння, а також б/у і нових автомобілів з бензиновими двигунами внутрішнього згоряння (з 1 січня 2030 року).

"Заборона не поширюватиметься на автомобілі Збройних Сил України та інших військових формувань, автомобілі, що використовуються фермерськими господарствами з метою їх використання за межами автомобільних доріг загального користування при веденні фермерського господарства, і автомобілі, які передаються у спадок, а також на автомобілі, вироблені до 1 січня 1981 року", – пояснили в міністерстві.

"90-95% викидів забруднюючих речовин в повітря припадає на автомобільний транспорт з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), за винятком індустріальних мегаполісів, в яких до забруднюючих викидів від автотранспорту додатково додаються шкідливі викиди промислового виробництва", – відзначили в пояснювальній записці.

Також повідомляється, що "транспортна політика ЄС поставила завдання скоротити наполовину використання автомобілів на традиційних видах палива в містах до 2030 року і повністю від них відмовитися до 2050 року".

"При цьому, з огляду на бідніший рівень життя громадян України на відміну від жителів ЄС, автомобільний транспорт українців і юридичних осіб, які є резидентами України, має більш високі показники експлуатації автомобілів, як по пробігу, так і за термінами їх експлуатації, що є наслідком, зокрема, ввезення на територію України вживаних автомобілів з ЄС", – пояснили автори законопроєкту.

Крім того, вони попереджають, що, якщо закон буде прийнятий, незадовго до початку дії заборони в Україну можуть ввезти велику кількість вживаних автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння з країн ЄС для подальшої реалізації в Україні.

Також наголошується, що в разі повної заміни автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння на електромобілі повністю припиниться викид низки шкідливих речовин в повітря.

"За умови повної заміни автомобілів з ДВС на електромобілі зникне потреба в споживанні зазначених видів пального для автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, що зменшить споживання природних ресурсів (нафти, газу) і матиме позитивний вплив на зменшення залежності України від Російської Федерації", – резюмували в пояснювальній записці.

Раніше ЕкоПолітика писала про те, що однією з головних причин забруднення повітря в Україні є автотранспорт.

Також експерти назвали основні марки електромобілів, найпопулярніших серед автовласників в Україні.

Теги:
Читайте також
Європарламент підтримав послаблення для автовиробників, запропоноване Єврокомісією
Європарламент підтримав послаблення для автовиробників, запропоноване Єврокомісією

Для набуття чинності законопроєкт тепер потребує офіційного схвалення Радою ЄС

Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто
Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто

За останні 5 років потужності з переробки пластику в ЄС зросли більш ніж на 55%, але значна частина з них залишається недовикористаною через низький попит

У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2
У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2

Ці зміни мають бути прийняті урядами та законодавцями Євросоюзу

В Україні заарештували елітне ретроавто, яке не відповідало екологічним стандартам Євро-2
В Україні заарештували елітне ретроавто, яке не відповідало екологічним стандартам Євро-2

Власником цього люксового англійського раритету в Україні виявився мешканець Львівської області