- Майже 50% перевірених ліцензіатів пройшли перевірку без порушень, у тому числі стосовно матеріально-технічної бази.
- У більшості випадків порушення були усунуті, оскільки за період з 2020 року по 2022 рік були анульовані лише дві ліцензії.
Такі результати контролю і посилання, що матеріально-технічна база здобувачів ліцензії не відповідає технологічним вимогам до провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами є взаємовиключними.
Чергові питання до Міндовкілля в цьому випадку теж риторичні. Чому такі різні результати перевірок, які здійснює один і той же орган? Чому відсутні заходи реагування на подання іншого підзвітного контрольного органу?
Можу однозначно стверджувати, що Міндовкілля знівелювало реформу управління відходами і довіра до нього втрачена. В умовах війни це саботаж. Сподіваюся, що на поставлені Міністерству довкілля запитання дадуть відповідь Антимонопольний комітет України (АМКУ) та Державне бюро розслідувань (ДБР). Разом з тим, важливо запропонувати невідкладні рішення.
- Україна потребує негайного розблокування ринку управління небезпечними відходами, дотримання гарантованого законами "Про управління відходами" та "Про ліцензування видів господарської діяльності" строку для підготовки та приведення діяльності суб’єктів у відповідність до нових норм законодавства і можливості отримання нової ліцензії, надання здобувачам ліцензії та утворювачам відходів достатнього часу для проведення тендерних закупівель на надання відповідних послуг у сфері управління небезпечними відходами та укладання відповідних договорів з можливістю обрання суб’єктів з реєстру.
- Запобігання подібним діям "щодо реалізації реформ" та вжиття заходів щодо порушення Міндовкілля термінів закону і прав суб'єктів господарювання.
- Надання публічної оцінки діям відповідальних посадових осіб, їх відповідності займаним посадам у зв'язку з кричущими порушеннями, помилками спеціалістами Міндовкілля під час здійснення перевірок матеріально-технічної бази та складання відповідних актів, проведення службових розслідувань.
- Залучення Антимонопольного комітету України, вжиття заходів щодо унеможливлення монополізації ринку, проведення відповідної перевірки.
- Розробка та реалізація спеціальних механізмів, кредитних та інвестиційних програм для посилення матеріально-технічної бази переробників та утилізаторів.
Імітування реформ – надто велика розкіш і ціна цьому буде надто високою.