1. не витрачайте часу на балачки;
2. починайте рахувати прямий та непрямий вміст вуглецю по всьому ланцюгу поставки продукції за методиками СТВ ЄС;
3. за потреби, вимагайте від держави запровадження національного звіту вмісту вуглецю за типами продуктів, обсяг експорту яких не може нести на собі тягар підрахунку, моніторингу та верифікації;
4. впроваджуйте новітні низьковуглецеві технології — всі фінансові інституції світу на вашому боці.
Щодо першого пункту, нові кліматичні реалії та політики найбільших країн світу мають незворотні наміри щодо декарбонізації. Рахувати вуглецевий слід все одно доведеться, не у 2021-му, так у 2022-му. Податок на викиди все одно буде зростати та за оцінками Комісії високого рівня з питань ціни на вуглець буде становити щонайменше 40–80 доларів США/т CO2 до 2020 року (січень 2020-го ціна ЄС вже 40) та 50–100 доларів США /тону CO2 до 2030-го. Україну будуть зобов’язувати, піднімати податки до світового рівня, або впроваджувати вуглецеві мита задля захисту своїх виробників. За таких умов, краще залишати додану вартість в рідній країні, а не віддавати в бюджет іншої. ПГ — парникові гази це не тільки СО2, це також метан, про нього не забуваємо.
Щодо другого пункту, національні стандарти щодо методики розрахунку вуглецю ще не приведені у відповідність до європейських та не враховують витоки та непрямі викиди.
Щодо третього пункту, МРВ — це окрема стаття витрат, не маленька, а для експорту потрібен буде звіт.
Все, що може зробити Уряд зараз відтермінувати максимум на рік, знизити податкове навантаження, створити механізми підтримки та залучення дешевих грошей на модернізацію та деркарбонізацію. Другою стороною буде СТВ та ріст податку на викиди та забруднення.
Наша країна ще тільки на шляху, коли платник податків має право на захист своїх інтересів, які також є інтересами держави.
З СВАМ ми бачимо, як союз-сусід оголосив війну всьому світу, щоб захистити своїх підприємців. США впроваджує свій "зелений" курс, але в серце курсу ставить розвиток національного внутрішнього ринку, збільшення робочих місць та будівництво нових заводів.