Столиця Данії Копенгаген не зможе досягти вуглецевої нейтральності до 2025 року, адже сміттєспалювальний завод Amager Resource Center (ARC) відмовився від заявки на державну допомогу для будівництва заводу для уловлювання своїх викидів CO2.
Компанія не відповідає певним вимогам до власного капіталу, щоб мати право на фінансування у розмірі €1,07 мільярда, повідомляє EURACTIV.
Керівники муніципалітетів заявили, що мета створення вуглецево-нейтрального Копенгагена до 2025 року більше не є реалістичною.
У ARC вже було встановлено демонстраційний завод, який уловлює частину викидів вуглецю, а у 2023 році буде встановлено більший завод. Компанія планувала створити великомасштабний завод у 2025 році, який міг би відфільтрувати весь CO2 з диму, який відкидає ARC.
"Шкода, що ми не досягнемо цього до 2025 року. Але це не те ж саме, що сказати, що ми не досягнемо цього до 2026, 2027 чи 2028 років. Тож ще є надія", – заявила меркиня Софі Хесторп Андерсен.
Вона також зазначила, що з 2009 року Копенгаген скоротив викиди CO2 на 80%.
Голова міського комітету з технологій та навколишнього середовища Лайн Барфоед висловила своє розчарування тим, що держава встановила критерії, яким сміттєвий завод ARC не зміг відповідати.
"Вони встановили критерії, щоб отримати частку державного фінансування для розробки технології уловлювання CO2, коли заздалегідь знали, що смітник ARC у Копенгагені не зможе їм відповідати. Ми просто не могли собі цього уявити", – сказала вона.
Однак Данія залишається лідером у декарбонізації. У той час як “Зелена” угода ЄС спрямована на скорочення викидів парникових газів принаймні на 55% до 2030 року та досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року, Данія поставила набагато амбітнішу мету на національному рівні.
Країна скоротить викиди CO2 на 70% у 2030 році та стане вуглецево-нейтральною, як і планувалося, у 2050 році.
Нагадаємо, данські законодавці погодили новий, найвищий у Європі, корпоративний податок на викиди вуглекислого газу.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, данська інженерна група Topsoe планує побудувати найбільший у Європі завод із випуску електролізерів – машин, які виробляють “зелений” водень.