Зелений перехід: екологічні та економічні переваги електротранспорту для українських громад

Зелений перехід: екологічні та економічні переваги електротранспорту для українських громад

Катерина Бєлоусова

Один електричний автобус може зменшити викиди вуглецю на 1400 тонн на рік

Сьогодні питання екології та сталого розвитку стають все більш актуальними. Зважаючи на ймовірне членство України у ЄС й умови повномасштабної війни, важливо вже зараз впроваджувати заходи, спрямовані на зменшення згубного впливу автотранспорту на екологію та заощадження ресурсів, які на жаль, є вичерпними.

Європейський зелений курс: інтеграція України в нову екологічну політику

Кількість СО2 в атмосфері щорічно зростає в усьому світі, натомість живі екосистеми скорочуються і не в змозі повністю поглинути весь вироблений вуглекислий газ від життєдіяльності людини.

Європейський зелений курс – це перший крок до закріплення на законодавчому рівні ефективного споживанні ресурсів, скорочення викидів СО2 та справедливої трансформації для сталого розвитку й збереження довкілля. В тому числі, серед пріоритетів – розвиток і збільшення частки електротранспорту та розбудову мережі зарядних станцій.

Європа вже активно рухається в бік створення кліматично нейтрального контенту і працює над політикою скорочення викидів СО2 від транспортного сектору. Його основна ідея – до 2050 року зменшити викиди від транспорту на 90%.

Громадський транспорт є одним із найбільш сталих засобів пересування (після велосипедів, самокатів тощо). Чим більше людей використовує тролейбус або трамвай, тим менші затори на дорогах і тим менше шкідливих викидів у повітря, крім того, здійснюється скорочення споживання енергії на перевезену людину.

Тому для України розвиток громадського електротранспорту паралельно з переходом на відновлювані джерела енергетики – надійний шлях до скорочення викидів у цьому секторі. Навіть один новий електричний автобус в Україні може зменшити викиди СО2 в атмосферу на 1400 тонн на рік, та зменшити витрати міст на паливо та обслуговування на 60% в рік.

Чим для нас корисний досвід Польщі

Вдалим прикладом електрифікації міст є досвід Польщі, яка вже активно переходить від традиційних дизельних автобусів на електроавтобуси. 

В 2020 році в польських містах вже курсувало майже 350 електробусів, а у 2021 році – 615 електробусів для перевезення пасажирів. 

За рік вони збільшили кількість міського електротранспорту майже вдвічі, що складає 5% від усього парку міських автобусів в країні. Україна лише на початку цього шляху.

Екологічні переваги електроавтобусів

Окрім проблем із забрудненням повітря, експансія приватного транспорту у містах призводить до ускладнення руху та утворення транспортних заторів.

Місцеві органи влади українських міст, які прийняли плани зменшення викидів парникових газів у рамках Угоди мерів, можуть модернізувати свої автопарки електротранспортом за підтримки кредитних програм. Це сприяє переходу до екологічно чистих транспортних рішень та збереженню довкілля.

Станом на 2023 рік 103 міста, які приєдналися до Угоди мерів, вже розробили плани дій сталого розвитку щодо клімату та енергії (SEACAP). Підписанти Угоди в Україні зобов'язалися скоротити викиди CO2 на понад 25 мільйонів тонн на рік, що еквівалентно понад 1 трильйону дерев, які необхідно посадити для поглинання еквівалента викидів CO2. 198 мерів задекларували, що прагнуть досягти кліматичної нейтральності до 2050 року, що стане значним кроком до збереження клімату.

Допоможе виконати ці зобов'язання перехід на електротранспорт. Для прикладу, електричний автобус не виділяє в атмосферу шкідливих газів та не забруднює повітря, при умові, що джерело його енергії є відновлювальним або декарбонізованим.

*За розрахунками компанії “Авто-Регіон”

Як громади можуть заощаджувати мільйони гривень

В Україні на 2020 рік було офіційно зареєстровано близько 53 000 автобусів, які займались громадськими перевезеннями. 

Якщо говорити про частку електричних автобусів хоча б у 20%, то це призведе до економії близько ≈ 100 мільярдів гривень за 10 років.

“Електрифікація міського транспорту має не тільки екологічний, а й економічний характер. Якщо подивитися на вартість заправки і обслуговування одного пасажирського автобусу в перспективі 10-ти років з урахуванням інфляції та зростанням цін на паливо та електроенергію, то маємо економію близько 9 мільйонів гривень тільки на одному транспортному засобі”, – наголошує Кристина Братчикова, керівниця відділу маркетингу “АВТО-РЕГІОН”.

 *За розрахунками компанії “Авто-Регіон”

Читайте також
Харків придбає міські електричні автобуси за €15 мільйонів
Харків придбає міські електричні автобуси за €15 мільйонів

Місто планує закупити близько 30 сучасних електробусів

Електрифікація муніципального транспорту – важлива умова для вступу України в ЄС 
Електрифікація муніципального транспорту – важлива умова для вступу України в ЄС 

Один новий електричний автобус може зменшити викиди СО2 в атмосферу на 1400 тонн на рік

Електросамокати зменшують попит на нафту у 4 рази більше, ніж електроавтомобілі
Електросамокати зменшують попит на нафту у 4 рази більше, ніж електроавтомобілі

Електровелосипеди можуть потенційно зменшити викиди від транспорту на 7%

У Харкові вийдуть на дороги 30 сучасних електроавтобусів
У Харкові вийдуть на дороги 30 сучасних електроавтобусів

Місто також закупить швидкісні зарядні станції до електробусів