Нещодавно Верховна Рада України зареєструвала законопроєкт № 6446 "Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання застосування екологічних маркувань і декларацій", який серед іншого передбачає вилучення з обігу псевдоекологічної продукції.
Про це повідомив народний депутат від фракції "Слуга народу" та заступник голови екологічного комітету Олександр Маріковський на своїй сторінці у фейсбуці.
"Кожен із нас має довіряти екологічній інформації про продукт і маркуванню, яке вказує на те, що виріб можна переробити чи продукт містить певний відсоток вторинної сировини, або продукт відповідає стандарту, який визначає вимоги до багатьох екологічних характеристик: ресурсозбереження, безпека, вплив на довкілля. Саме про таку можливість законопроєкт № 6446", — написав нардеп у соцмережі.
За словами Маріковського, проєкт закону про екомаркування спрямований на підтримку сталого розвитку в Україні ринку продукції, яка вже відповідає добровільним екологічним стандартам, для того щоб виробники такої продукції були захищені від недобросовісних конкурентів, мали довіру в споживачів і можливість отримання державної підтримки.
"Перш за все це підтримає зелений інноваційний розвиток малого та середнього підприємництва", — додав "слуга".
Що передбачає законопроєкт № 6446
- чітке розуміння того, що таке "екологічне маркування", "екологічні декларації" ("екологічна продуктова декларація", "вуглецевий слід", "водний слід"), "екологічна самодекларація";
- належне застосовування таких засобів інформування споживача;
- посилення державного нагляду щодо їх застосування.
- виправлення огріхів законодавства, що змішують поняття "органічний продукт" та "екологічне маркування";
- усунення недобросовісної конкуренції на зеленому ринку, який уже почав формуватися в Україні згідно зі стандартами, гармонізованими з міжнародними, що впроваджені в ЄС та в Україні;
- забезпечення правових засад для вилучення з обігу продукції, щодо якої застосовано безпідставне екологічне маркування та декларації.
- посилення контролю з боку держави щодо недопущення застосування недобросовісних екологічних маркувань і декларацій, що вводять в оману споживача;
- запобігання створенню додаткових торговельних бар’єрів, що не порушить принципів дерегуляції та не утворить корупційних ризиків.
Раніше ЕкоПолітика писала, як відрізнити справжню екологічну продукцію й не попастися на грінвошинг.
Також активісти й учасники всеукраїнської громадської організації "Жива планета" розповіли, як бренди прикидаються "зеленими".